آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۹
صفحه اول
۱

صرافان و طلافروشی ها در دام 6 کلاهبردار

شش عضو یک باند که با کلاه گیس و تغییر چهره، صاحبان طلافروشی ها و صرافی ها را فریب داده و به جای پرداخت پول، رسید های جعلی دستگاه کارتخوان می دادند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم،سرهنگ یدالله حسن پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان در این باره گفت: چندی پیش دو مرد طلافروش و صراف با حضور در کلانتری 11 شهر کرمان از افرادی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. با تحقیق از آنها مشخص شد خریداران سکه و ارز آنها را فریب داده و به جای پرداخت پول، رسیدهای جعلی دستگاه کارتخوان تحویل داده اند.

متهمان به بهانه همراه نداشتن پول از کارت بانکی استفاده کرده و رسید بانکی جعلی را به فروشنده می دادند.

وی اضافه کرد: پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران ردپای شش مرد را در این پرونده های کلاهبرداری به دست آوردند و آنها را تحت تعقیب قراردادند.

این درحالی بود که ماموران دریافتند متهمان فراری چند روز قبل در جریان کلاهبرداری مشابه توسط پلیس آگاهی استان خراسان رضوی دستگیر شده اند.

رئیس پلیس آگاهی کرمان تصریح کرد: اعضای این باند شش نفره که همگی سابقه دار هستند، در بازجویی پلیسی گفته بودند که با تغییر چهره و استفاده از کلاه گیس به مغازه صرافی و طلافروشی می رفتند و با ارائه رسیدهای جعلی دستگاه کارتخوان، از مغازه های طلافروشی و صرافی خرید می کردند.

متهمان تاکنون به 150 میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کرده اند که تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.