آرشیو یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۸۶
اخبار کشور
۳

ظریف در نشست مشترک با همتای عمانی خبر داد

احداث خط لوله گاز بین ایران و عمان

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک با همتای عمانی از احداث خط لوله گاز بین ایران و عمان خبر داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تهران با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و گفت وگو کرد و سپس در نشست خبری مشترک به تشریح این دیدارها پرداخت.

ظریف با اشاره به حضور هیئت عمانی در تهران این حضور را نشان دهنده اهمیتی دانست که دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه قائل هستند.

وی همچنین عنوان کرد: روابط ایران با عمان مثال زدنی و برای منطقه نمونه است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز در مورد همکاری بانکی، همکاری در حوزه حمل و نقل، همکاری تجاری، صنعتی و همکاری در حوزه انرژی و خط لوله گاز، سرمایه گذاری های مشترک، همکاری در سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنعت و معدن و همکاری های گمرکی و باکی صحبت کردیم.

ظریف با بیان اینکه امروز درباره خط لوله گاز بین دو کشور که حتما احداث خواهد شد همکاری دریانوردی، تسهیل روادیدهای تجاری و بازرگانی، ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران دو کشور و نیز حضور طرف ثالث گفت وگو کردیم.

وی ادامه داد: جدول زمان بندی در پایان سفر پس از گفت وگوها با هیئت عمانی و وزرای عمانی و طرف ایرانی مشخص خواهد شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه اضافه کرد: هیئت عمانی با رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی ایران دیدارهایی خواهد داشت و نتیجه گفت وگوها در پایان سفر به یک برنامه زمان بندی مشترک تبدیل می شود که هم شاهد تاثیر آن بر روابط دو کشور خواهیم بود و هم زمینه گسترش روابط راهبردی و بلند مدت بین دو کشور را فراهم خواهد کرد.