آرشیو پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۲۵۳۰
سیاست
۷

کوتاه دیپلماسی

بخش ویزای سفارت انگلیس در تهران شروع به کار کرد

ایرنا: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس سه شنبه شب در پیامی که روی صفحه توییترش منتشر کرد، نوشت: بخش ویزا و مهاجرت انگلیس از امروز کار ارائه خدمات ویزا را در ایران مجددا از سر گرفت. حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفته بود: براساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات قبلی میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلستان در ایران از روز چهارشنبه فعالیت مجدد خود را آغاز می کند. گفتنی است سفارت انگلیس هشتم آذرماه سال 1390 پس از ورود معترضان به ساختمان آن در تهران تعطیل و کارکنان سفارت انگلیس به این کشور فراخوانده شدند و اول شهریور ماه امسال با سفر «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه این کشور به تهران بعد از چهار سال بازگشایی شد.

دستگیری یک متهم به دورزدن تحریم های ایران در آمریکا

ایسنا: پلیس فدرال آمریکا مردی را که در واشنگتن ادعا می کند کالاهای آمریکایی را به طور غیرقانونی به ایران صادر کرده است، دستگیر کرد. اف بی آی اعلام کرد: شاهین طباطبایی روز دوشنبه هنگام ورودش به خاک آمریکا از کانادا دستگیر شده است. او یکی از چهارنفری است که پیش از این در یک کیفرخواست محرمانه به نقض تحریم های ایران در سال 2007 تا 2011 متهم شده بودند. یک هیات منصفه فدرال در کالیفرنیا اولین بار در سال 2013 این کیفرخواست را مطرح کرد که در آن ادعا شده است، طباطبایی که شرکت هایی را در برزیل و کانادا مدیریت می کند، از طریق کشورهای دیگر محصولات آمریکایی را به ایران فرستاده است.

جلسه غیرعلنی سنا درمورد ایران

ایسنا: کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا قرار است یک جلسه استماع غیرعلنی برای بررسی توانمندی های نظامی غیرمتعارف و اطلاعات ایران برگزار کند. در این جلسه اندرو اکسوم، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در سیاست خاورمیانه، کریستوفر مایر، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در عملیات ویژه و مبارزه با تروریسم، ژنرال گرگ اولسون، معاون مدیر امور نظامی و سیاسی ستاد مشترک ارتش آمریکا در امور خاورمیانه و سرهنگ مارک ویسکنی، معاون رئیس واحد عملیات منطقه ای ستاد مشترک ارتش آمریکا در عملیات ویژه حضور خواهند داشت.