آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۹
جهان
۶

خبر کوتاه

سیسی: مساله فلسطین باید حل شود

عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر که به ژاپن سفر کرده است، تاکید کرد که مصر به خاطر مسوولیت و جایگاه تاریخی و منطقه ای خود پیشگام برای پیشبرد مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی است و از هیچ تلاشی برای احیای روند مذاکرات متوقف شده سازش فروگذار نمی کند. سیسی گفت رنج و محنت فلسطینیان باید پایان یابد. وی در ادامه تصریح کرد که صلح و امنیت در خاورمیانه زمانی محقق می شود که راه حلی برای مساله فلسطین ارایه شده و ملت فلسطین به خواسته های خود دست یابند.

شرط روسیه برای ترکیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اظهارات هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که گفته بود «روسیه دوستی همچون ترکیه را به دلیل اشتباه دو خلبانش از دست داد» انتقاد و اعلام کرد: روابط ترکیه و روسیه تنها زمانی به وضعیت عادی خود بازمی گردد که آنکارا اعتراف کند سرنگونی جنگنده روسیه یک فاجعه بوده است.

ورود شماری از پناهجویان به مقدونیه

پلیس مرزی مقدونیه روز یکشنبه به تعدادی از پناهجویانی که طی روزهای گذشته در منطقه مرزی «ایدومنی» بسر می بردند اجازه ورود به خاک این کشور را داد. بیشتر این پناهجویان که زن و کودک و اهل کشورهای سوریه و عراق هستند تنها در صورت داشتن پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر اجازه ورود به خاک مقدونیه را داشتند. این پناهجویان که تعداد آنها نزدیک به 400 نفر گزارش شده است، در حالی امکان ورود به خاک مقدونیه را یافتند که همزمان، هزاران پناهجوی دیگر در شهرهای یونان از جمله آتن و پیره در خیابان ها و اماکن عمومی مانند ایستگاه های قطار و میادین بسر می برند.