آرشیو چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۴۵۰۰
سیاسی
۲

صدور کیفرخواست 22 متهم حمله به سفارت سعودی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای 22 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت سعودی خبر داد و گفت، پرونده این متهمان بزودی به دادگاه ارسال می شود.

به گزارش تسنیم، عباس جعفری دولت آبادی درباره پرونده دکل نفتی نیز توضیح داد: در جریان رسیدگی به این پرونده یک متهم دیگر دستگیر شده است.

دادستان تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره حکم بابک زنجانی اظهار کرد: یک هفته بعد از بازداشت زنجانی به او اعلام کردیم اگر پول ها را برگرداند، ما می توانیم در مجازاتش کمک کنیم، اما وی مقاومت کرد و پرداخت نکرد و دادگاه نیز با توجه به این که این فرد پول ها را برنگرداند، حکم صادر کرد. این حکم قابل اعتراض است و ما منتظر می مانیم تا وکلای محکوم اعتراض کنند و فرآیند قانونی آن طی شود. به هر جهت ما معتقدیم، احکام برای اجراست و اگر قرار باشد تغییری رخ دهد در دیوان عالی خواهد بود و ما الان دخالتی نمی کنیم.

همکاری زنجانی در حکمش تاثیرگذار است

همزمان، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با اشاره به صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی از سوی دادگاه بدوی در مورد این که آیا امکان تغییر این حکم وجود دارد، گفت: اگر وی همکاری کند در حکمش تاثیر می گذارد، اما تاکنون ندیدیم که وی همکاری کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر زمان که ما پول را در حساب بانکی مان دیدیم، می گوییم که وی همکاری کرده است. حرف، شعار، آدرس، شماره حساب دادن و خواستن یعنی کلاهبرداری جدید.