آرشیو چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۴۵۰۰
ورزش
۱۴

رسوایی شیخ سلمان

تیم ملی فو تبا ل بحرین در سال های 2009 تا 2012 حداقل در 5 مسابقه تبانی انجام داده است. شیخ سلمان، رئیس AFC و نایب رئیس فیفا که در آن زمان رئیس فدراسیون فو تبا ل بحرین بوده، از این مساله آگاهی داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت Lexpress، طبق اطلاعات به دست آمده اخیر، تیم ملی فو تبا ل بحرین در پنج بازی فو تبا ل تبانی انجام داده است.

پرونده این پنج بازی از سوی فیفا مورد بررسی قرار گرفته اما نتیجه آنها به صورت عمومی اعلام نشده است. یکی از این دیدار ها بازی با ایران بوده است که در آن بحرین و شیخ سلمان متهم به تبانی هستند.

حداقل در پنج بازی بین المللی که بین سال های 2009 تا 2012 برگزار شده، تبانی از جانب فدراسیون فوتبال بحرین به ریاست شیخ سلمان رخ داده است. این بازی ها به این شرح هستند:

بحرین زیمباوه در تاریخ 23 مارس 2009 با نتیجه پنج بر دو، بحرین ایران در تاریخ 31 آگوست 2009 با نتیجه چهار بر دو، بحرین توگو در تاریخ ششم نوامبر 2009 با پنج بر یک، بحرین توگو در تاریخ هفتم سپتامبر 2010 با نتیجه سه بر صفر، بحرین اندونزی در تاریخ 29 فوریه 2012 با نتیجه 10 بر یک!

بازی بحرین اندونزی که برای انتخابی جا م جها نی 2014 انجام شده بود، شک و تردیدهای زیادی را برانگیخت. در این بازی داور در دقیقه سوم مسابقه، د ر وازه بان اندونزی را اخراج کرد. بحرین نیز برای صعود باید حداقل 9 گل به اندونزی می زد که در پایان بازی به این هدفش رسید.