آرشیو شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۴۵۰۲
اقتصاد
۴

تمام مسکن مهر ها باید تا الان تحویل می شد

وزیر سابق راه و شهرسازی با انتقاد از اظهارات مسئولان دولتی درخصوص طرح مسکن مهر گفت: متاسفانه فقط سیاسیون و دولتی ها مسکن مهر را قبول ندارند و در سراسر ایران نمی توان به تعداد انگشتان یک دست مردم را پیدا کرد که از این طرح ناراضی باشند.

علی نیکزاد در گفت وگو با تسنیم با تاکید بر این که مردم منتظر تحویل خانه های مهرشان هستند، به انتقادات مسئولان دولتی به مسکن مهر و نقش این طرح در تورم 40 درصدی اشاره کرد و افزود: دولتی ها همواره می گویند طرح مسکن مهر باعث و بانی افزایش نقدینگی و تورم 40 درصدی بوده است. این در حالی است که چهار میلیون و 200 هزار واحد مسکن در قالب این طرح ساخته شده و 17 میلیون نفر را صاحبخانه می کند.

وی با بیان این که در دولت یازدهم که نقدینگی به هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، بیان کرد: حرف های سیاسیون و دولتی ها در رابطه با طرح مسکن مهر غیرعلمی و بی انصافی است و خدا جای حق نشسته است و مردم با این حرف ها دلسرد نخواهند شد.

نیکزاد با تاکید بر این که دولت دهم پروژه های مسکن مهر را با پیشرفت 70 درصدی به دولت یازدهم تحویل داد، گفت: اگر مسئولان مربوطه خوب عمل می کردند کل پروژه های مسکن مهر تا الان تحویل متقاضیان شده بود. در دولت دهم از دو میلیون و 180 هزار مسکن مهر شهری بالغ بر یک میلیون و 180 هزار واحد تحویل قطعی و الباقی نیز با پیشرفت 70 درصدی تحویل دولت یازدهم شد.

وی تصریح کرد: از دو میلیون و 120 هزار واحد روستایی یک میلیون و 160 هزار واحد تحویل قطعی و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی تحویل دولت یازدهم شد.