آرشیو چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۲۱۳۰۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

سفیر روسیه در ایران: ترکیه باید مرزهای خود با کشور سوریه را مسدود کند

سفیر روسیه در ایران گفت: ترکیه باید مرزهای خود با کشور سوریه را مسدودکرده و نقش سازنده تری در رابطه با سوریه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، لوان جاگاریان دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روسیه به وظیفه خود در قبال سوریه به خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: تعدادی از نیروهای روسیه در کشور سوریه مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری روسیه موضوع خروج نیروهای روسی را به اطلاع رئیس جمهور سوریه رسانده است، اضافه کرد: تعدادی از نیروهای روسی همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به مذاکرات طرف های درگیر سوری در ژنو از 2 روز گذشته افزود: باید به نتیجه مذاکرات خوش بین بود، اما روسیه تلاش های خود را در این زمینه به خوبی انجام داده است.

سفیر کشور روسیه در ایران خاطرنشان کرد: سیاست های روسیه در قبال سوریه هماهنگ با کشور دوست ایران است و در مذاکرات ژنو نیز با طرف آمریکایی همکاری هایی صورت می گیرد.

جاگاریان در رابطه با اقدامات ترکیه در نا امن کردن کشور سوریه، اظهار کرد: روسیه از نقش کشور ترکیه در قبال سوریه انتقاد دارد.

وی ادامه داد: از ترکیه انتظار می رود تا سیاست های خود را در رابطه با کشور سوریه به صورت سازنده تری ایفا کند.

سفیر روسیه با اشاره به تسهیل قانون روادید که در سفر اخیر پوتین به ایران به امضا رسیده است، ابراز کرد: تسهیل صدور روادید مشکلات تجار ایرانی و روسی را برای انجام مراودات تجاری آسان تر کرده است.