آرشیو شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۰۷
اقتصاد
۴

اخبار خارجی

تعدیل پرسنل بوئینگ

مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کردند برای ایجاد رقابت در یک بازه زمانی بلندمدت ناچار به کاهش نیروی ظنسانی بوده و باید بیش از 3000 نفر از کارکنان این شرکت را تعدیل کنند.

در اطلاعیه بوئینگ آمده در کل 4000 فرصت شغلی تا پایان سال 2016 میلادی از این شرکت حذف خواهد شد که 550 فرصت شغلی صرفا در بخش ارزیابی و پروازهای آزمایشی خواهد بود.

براساس آخرین آمار رسمی در ماه دسامبر گذشته درمجموع 161 هزار و400نفر در شرکت بوئینگ به کار مشغول بوده اند./ بلومبرگ

فروش کارخانه تاتا استیل در انگلستان

شرکت فولاد تاتااستیل در نظر دارد با متوقف کردن فعالیت هایش در بریتانیا، کارخانه های فولادسازی خود را در این کشور نیز به فروش برساند.

تاتا استیل در بریتانیا حدود 15 هزار پرسنل دارد. حدود یک سوم از این افراد در شعبه بندر تالبوت در ولز مشغول به کارند. اگر تصمیم شرکت هندی عملی شود، شغل این افراد در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت و صنعت فولادسازی بریتانیا هم آسیب می بیند.

مدیران تاتا استیل، پایین آمدن قیمت فولاد، هزینه های بالای تولید در بریتانیا و افزایش تصاعدی حجم واردات فولاد اتحادیه اروپا از چین را از دلایل ناکارآمدی شعبه بریتانیای خود عنوان کردند./ یورونیوز

زیان 24 میلیارد دلاری «تاکاتا»

با توجه به انتشار اخبار مربوط به وجود مشکلات فنی در کیسه هواهای ساخته شده توسط کارخانه ژاپنی تاکاتا، کارشناسان پیش بینی می کنند این شرکت از نظر جایگاه اقتصادی در خطر قرار خواهد گرفت.

انتشار اعلامیه فراخوان تاکاتا برای رفع نقص موجود در محصولاتش که شامل تقریبا تعویض بیش از 280 میلیون قطعه کیسه هواست، می تواند حدود 24 میلیارد دلار خسارت مالی برای این شرکت ایجاد کند و اولین نشانه های این موضوع را می توان در کاهش 20 درصدی ارزش سهام این شرکت در بازار بورس توکیو دانست. گفتنی است، سیستم بادکننده برخی از کیسه هواهای ساخت این شرکت به جای تری نیترید سدیم، اشتباها با نیترات آمونیوم که یک ماده شیمیایی منفجره است پر شده و حریق ناشی از این مساله حین تصادفات رانندگی، تاکنون دست کم ده قربانی گرفته است./ بلومبرگ