آرشیو شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۰۷
جهان
۶

ادامه هراس اروپا از حملات تروریستی داعش

پس از حملات ده روز پیش داعش در بلژیک با 35 کشته و دست کم 270 زخمی و تهدید این گروه تروریستی به انجام حملات بیشتر در دیگر کشورهای اروپایی، مقامات امنیتی تدابیر امنیتی را در کشورهای خود افزایش داده اند.

در همین حال گزارش شده بعد از آن که در شبکه های ارتباط جمعی پیام تهدیدی منسوب به داعش منتشر شد، دولت پرتغال اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در این کشور به ویژه در فرودگاه ها کرد.

روزنامه محلی «ایپریسو» پرتغال در این ارتباط نوشت، در این پیام، داعش پرتغال را به عنوان یکی از اهداف احتمالی جهت انجام عملیات تروریستی معرفی کرده است.

این روزنامه نوشت، هنوز صحت و سقم این پیام تائید نشده است ولی مقامات پرتغال به شکل جدی با این امر به عنوان یک پیام تهدید داعش رفتار خواهند کرد. هم اکنون وضعیت امنیتی پرتغال درجه3 گزارش شده است که وضعیت متوسطی است.

گفته می شود تروریست های داعش در شبکه های اجتماعی منتسب به خود آلمان را نیز تهدید به انجام حملات تروریستی کردند. روز گذشته نیز صدای یک انفجار قوی از مرکز شهر پاریس پایتخت فرانسه شنیده شد.

در پی این انفجار چندین خیابان منتهی به این منطقه تخلیه شدند. هنوز گزارشی درباره تروریستی بودن این مساله منتشر نشده است و برخی اطلاعات اولیه علت انفجار را نشت گاز در یک ساختمان مسکونی اعلام کردند.

در همین حال، رسانه های روسی به نقل از یک مقام امنیتی این کشور در مسکو اعلام کردند که به دنبال اقدامات مشترک سازمان امنیت فدرال روسیه و سازمان پلیس مسکو، 18 نفر از عوامل گروه تروریستی داعش در پایتخت روسیه دستگیر شدند.