آرشیو چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۳۵۰۲
اقتصاد
۴

تشکل ها

لزوم کاهش قیمت خودرو در سال جاری

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: قیمت خودرو در سال جاری باید کاهش یابد. محمد جعفری به ایسنا گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام بخشی از هزینه های تولید خودرو در کشور کاهش یافته است. وی با بیان اینکه بنابراین خودروسازان در سال جاری باید قیمت محصولات شان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش قیمت، کیفیت خودروهای داخلی نیز باید افزایش یابد. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: در زمان تحریم خودروسازان بخشی از قطعات مورد نیاز را از قطعات بی کیفیت چینی تامین می کردند بنابراین با اجرایی شدن برجام باید قطعات را از منابع اصلی تامین کنند.

گوجه سبز گران ترین نوبرانه

با فرارسیدن فصل جدید و آمدن میوه های نوبرانه، قیمت های نجومی هم در بازار این محصولات دیده می شود: به گونه ای که به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان هر کیلوگرم گوجه سبز در میادین میوه و تربار 35 تا 40 هزار تومان عرضه می شود که طبیعی است در مغازه ها با احتساب 35 درصد سود فروشندگان، به قیمت بالاتری به فروش برسد. حسین مهاجران به ایسنا گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه سبز گرمسار 35 تا 40 هزار تومان، گوجه سبز کاشان 8000 تا 12 هزار تومان و چغاله بادام ساوه 20 تا 25 هزار تومان در میادین میوه و تربار به فروش می رسد.

تولید شیرخام کاهش می یابد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه به تولید بها داده نمی شود، گفت: دامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان چاره ای جز کاهش تولید ندارند. سید احمد مقدسی به فارس گفت: میانگین قیمت خرید شیرخام در دو سال گذشته 1140 تا 1160 تومان بوده است و با وجود تمام تلاش هایی که دامداران برای اجرای مصوبه تیرماه 93 انجام دادند، مصوبه خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان به اجرا در نیامد.