آرشیو یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۹۱
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

اتحادیه اروپا از سرگیری ساخت دیوار نژادپرستانه حائل توسط رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر بیت لحم در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوارحائل پس از تکمیل شدن، دسترسی حدود 60 خانواده فلسطینی را به زمین های کشاورزی خود محدود خواهد کرد و بر زندگی و معیشت آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت. فلسطینیان نگران هستند که ساخت این دیوار منجر به گسترش احتمالی شهرک های صهیونیستی شود.

پاکستان گزارش های کمک مالی آژانس جاسوسی این کشور به شبکه حقانی برای عملیات انتحاری علیه مقر سیا در سال 2009 در افغانستان را رد کرد. به نوشته روزنامه داون، در یکی از اسناد محرمانه اطلاعاتی امریکا ادعا شده است، آژانس جاسوسی پاکستان برای انجام حمله انتحاری سال 2009 در افغانستان به این گروه 200 هزار دلار پول پرداخت کرده است، حمله ای که مرگبارترین عملیات علیه یک پایگاه متعلق به سیا در افغانستان محسوب می شود. این سند افشا شده روی سایت دانشگاه جورج واشنگتن قرار گرفته است.

پلیس انگلیس از کشف یک شبکه مخفی تروریستی که با حملات مرگبار پاریس و بروکسل ارتباط داشته، خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال تحقیقات ضد تروریستی سرویس جاسوسی و اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی 5) و مقامات امنیتی در فرانسه و بلژیک این شبکه که متشکل از چهار مرد و یک زن بود؛ شناسایی و متلاشی شد.

آنگلامرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که با تعقیب قضایی جان بویمرمان از کمدین های مشهور آلمانی که اخیرا در یک کلیپ ویدیویی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به باد انتقاد گرفت، موافق است. بویمرمان اخیرا در یک کلیپ ویدئویی، رجب طیب اردوغان را بشدت مورد انتقاد قرار داده و وی را «دیکتاتور» خطاب کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی را محکوم کرده و این اقدام را «نقض آشکار» قطعنامه های سازمان ملل خواند و هشدار داد اقدامات تنبیهی بیشتری علیه پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد.به ادعای کره شمالی، این کشور در ماه های اخیر دستاوردهای زیادی در زمینه صنایع موشکی داشته است که می توان به ساخت کلاهک هسته ای مینیاتوری، آزمایش موشک قاره پیما و ساخت موتور موشک که با سوخت جامد کار می کند، اشاره کرد.