آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۱۹۴
صفحه آخر
۲۴

چهارشنبه بازار فرهنگ

نشست «تاریخ نگاری رسمی زنان در دوره رضاشاه»

نشست «تاریخ نگاری رسمی زنان در دوره رضا شاه»، با سخنرانی الهام ملک زاده؛ عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، از سوی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، چهارشنبه اول اردیبهشت، ساعت 16 تا 18، در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

اهدای جایزه معماری میرمیران

مراسم بزرگداشت روز معمار، یادمان و جایزه معماری میرمیران چهارشنبه 1 اردیبهشت ساعت 17:30 در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

نمایش مستند «منوچهر ستوده»

فیلم مستند «خون است دلم برای ایران» ساخته سیدجواد میرهاشمی (درباره زندگی منوچهر ستوده) چهارشنبه یکم اردیبهشت ساعت 17:30 در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15 به نمایش در می آید.

همایش «خاندان بهار، چهار نسل در خدمت فرهنگ ایران»

همایش «خاندان بهار، چهار نسل در خدمت فرهنگ ایران» اول و دوم اردیبهشت در دانشگاه کاشان برگزار می شود که در آن، کتابخانه ملک الشعرا بهار، کتاب های دیوان ملک الشعرای بهار، دیوان ملک الشعرای صبوری و دیوان میرزا احمد صبور کاشانی رونمایی خواهد شد.

مراسم یادبود «حمید خادمی»

مراسم یادبود «حمید خادمی»؛ مترجم آثار شل سیلوراستاین در ایران پنجشنبه دوم اردیبهشت از ساعت 16 در مجتمع پذیرایی ونک برگزار می شود.

رونمایی از «لیلی نامه» داوود آزاد

«آلبوم لیلی نامه» با آهنگسازی و آواز داوود آزاد چهارشنبه یکم اردیبهشت ساعت20 در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان خیابان جلفا رونمایی می شود.

نشست مکتب تبریز با «آیدین آغداشلو»

آیدین آغداشلو، از ساعت 17پنجشنبه 2 اردیبهشت در شهر تبریز در نشستی با عنوان «مکتب تبریز با آیدین آغداشلو» شرکت می کند که در تقاطع ولیعصر و بلوار استاد شهریار (چایکنار)، مجتمع سینمایی 22 بهمن (سینما ناجی)، سالن استاد صیامی این شهر برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه موضوعی حضرت علی(ع) در کتابخانه حسینیه ارشاد

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به مناسبت ولادت امیرمومنان حضرت علی(ع) یکم اردیبهشت ماه، از ساعت 8 تا 19 نمایشگاهی موضوعی با 550 عنوان کتاب برپا می کند.

نشست «بازتاب فرهنگ عامه در اشعار خاقانی»

سیزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره خاقانی روز چهارشنبه اول اردیبهشت از ساعت 16:30 به بررسی «بازتاب فرهنگ عامه در اشعار خاقانی» اختصاص دارد که با سخنرانی حسن ذوالفقاری، در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.