آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۱
صفحه آخر
۱۶

جهان: خارج از مرزها

باراک اوباما به جوانان انگلیسی پیشنهاد داده تا از انزوا و بدبینی بیرون بیایند و به آینده فکر کنند. صحبت هایی که بهانه شده تا «ابزرور» عکسی از اوباما را عکس یک کند و در گزارشی مفصل از نشست اوباما با جوانان در تالار «هولتی کالچر وستمینستر» بگوید. اوباما در این صحبت ها وعده آینده ای روشن را به جوانان داده و از آنها خواسته تا از انزوا و بدبینی بیرون بیایند.

عکس یک «ساندی مورنینگ پست» به 400 سالگی ویلیام شکسپیر اختصاص دارد. در این عکس تصویر آدم هایی است که صورتک شکسپیر را در دست گرفتند و تیتر «تمام جهان صحنه است» در زیرنویس آن نشسته است. 23 آوریل امسال، شکسپیر 400 ساله می شد و طبق رسم هرساله، در تمام دنیا بزرگداشت هایی برای این هنرمند بزرگ ادبی برگزار می شود.

یادداشت اول روزنامه «دیلی افغانستان» با تیتر«مبارزه جدی با نشان های افراطی گری در محیط های فرهنگی» به بحران های فرهنگی کشور همسایه و هم زبان مرتبط است. نویسنده این یادداشت به بحران فرهنگی این سرزمین اشاره کرده و اینکه با تمام هزینه هایی که جنگ مادی با طالبان برای این کشور داشته، همچنان جنگ بزرگ تر، جنگ فرهنگی است که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.