آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۱
اقتصاد
۵
خاورمیانه

سومین صنعت پولساز دنیا، در ایران درگیر تودیع و معارفه

پنج مدیر در یک سال

گروه اقتصادی |سومین صنعت پولساز دنیا در ایران درگیر تودیع و معارفه های پشت سرهم شده است. می گویند دخانیات سومین صنعت پولساز در جهان است، ولی در ایران این صنعت نه تنها پولساز نیست بلکه طی سال های اخیر به واسطه برخی مشکلات مدیریتی و داخلی از عهده تامین نیازهای خود نیز برنمی آید.

با این شرایط و با وجود قراردادهایی که بخش خصوصی برای تولید سیگار در یکی، دو سال گذشته منعقد کرده و نیازمند ثبات در مدیریت شرکت مادر یعنی دخانیات است اما روز گذشته بعد از 9 ماه، محمد برخوردار، مدیرعامل شرکت دخانیات از سمت خود استعفا کرد و بلافاصله مصیب محمدی شمالی به عنوان جایگزین وی بر صندلی ریاست این شرکت نشست تا برنامه تودیع و معارفه های سریالی شرکت دخانیات وارد فازی جدید شود.

اگر تاریخ مدیریت دخانیات را در یک سال گذشته ورق بزنیم تا روز 22 تیر ماه 94 که برخوردار به عنوان مدیرعامل به خیابان قزوین برود، دو نفر دیگر در قامت رییس وارد این دفتر شده بودند. با تصمیم جدید هیات مدیره شرکت دخانیات ایران، با توجه به اینکه در سال 91، 55 درصد سهام شرکت دخانیات متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد و زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 40 درصد سهام عدالت و 5 درصد سهام ترجیحی کارکنان است با نامه وزیر کار، نعمت الله شهبازی، قائم مقام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در دی ماه به عنوان سرپرست دخانیات 93جایگزین معصوم نجفیان شد. تا در آن برهه زمانی به موضوع عدم امضا شبهه دار مدیرعامل دخانیات پای قرار داد مالبرو پایان دهد.

شهبازی تا 25 خرداد در خیابان قزوین به عنوان سرپرست دخانیات باقی ماند تا اینکه قرعه تغییر به نامش خورد و محسن شهباززاده جایگزین وی شد البته تنها برای دو هفته، بعد از آن سراج القوم جایگزین وی شد اما او نیز تنها دو هفته در خیابان قزوین ماند تا مدیرعامل جدید و نه سرپرست شرکت دخانیات از اتاق بازرگانی روانه آنجا شد. 22 تیر ماه 94، محمدحسین برخوردار (رییس مجمع واردات ایران) به سمت مدیرعاملی این شرکت منصوب شد تا سراج القوم نیامده با این پست خداحافظی کند.