آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
ورزش
۹

102 روز تا المپیک

المپیک بزرگ ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می کند. ایران نیز مانند سال های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می اندازیم.

عسگری در المپیک رکاب می زند؟

حسین عسگری تنها نماینده دوچرخه سواری ایران در المپیک ریوست. عسگری توانست رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند را با کسب مدال طلابه پایان برساند و دومین سهمیه کشورمان را برای المپیک ریو تصاحب کند. خبر بد این که عسگری در حال حاضر مصدوم است و در صورت رهایی از بند مصدومیت، المپیک 2016 را در40 سالگی تجربه خواهد کرد.

فدراسیون دوچرخه سواری اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تدارکاتی المپیک را اعلام و از میان آنها چند نفر را برای تشکیل پرونده سلامت معرفی کرد. از آنجا که تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران المپیکی است، اما اسمی از حسین عسگری که اولین سهمیه دوچرخه سواری ایران را گرفته به چشم نمی خورد و این شائبه به وجود می آید که آیا فدراسیون از او برای حضور در المپیک قطع امید کرده و آیا سه نفری که به المپیک اعزام می شوند از میان کسانی خواهند بود که پرونده تست سلامت تشکیل داده اند؟

اصغر خالقی، دبیر این فدراسیون می گوید: ما 10 نفر را در اردو داریم که این نفرات فیکس هستند. از میان آنها پنج نفر را برای گرفتن تست سلامت معرفی کردیم. یکی، دو نفر از رکابزنانی که به المپیک می روند، احتمالااز میان این پنج نفر خواهند بود. در مورد حسین عسگری هم قطع امید نکردیم، اما خودش اظهار می کند دو ساعت که روی دوچرخه می نشیند مشکلش بیشتر می شود، برای همین فعلانمی تواند باشد. البته لیگ برتر و قهرمانی کشور هم در راه است و ما تا خرداد فرصت داریم.