آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
ایران
۱۱

برای 40 هزار تن سیب زمینی مازاد گلستان فکری بکنید

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: باید برای صادرات حدود 35 تا 40 هزار تن سیب زمینی مازاد مصرف استان برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

این در حالی است که پارسال انتشار خبر دفن هزاران تن سیب زمینی مازاد بر مصرف، در حالی که هزاران نیازمند به آن نیاز داشتند، خبرساز شد و لذا به نظر می رسد امسال مسئولان باید به موقع برای مازاد تولید این محصول فکری بکنند.

به گزارش فارس، درویش علی حسن زاده در سومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان با ارائه گزارشی از وضع صادرات سیب زمینی استان از محل گمرکات استان و سایر گمرکات کشور در سال گذشته اظهار کرد: بخش قابل توجهی از صادرات سیب زمینی استان به کشورهای همسایه از محل سایر گمرکات کشور صورت گرفته و باید با رفع موانع و مشکلات موجود، شرایط صادرات این محصول از محل گمرکات استان را تسهیل کنیم. وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری 111 هزار تن سیب زمینی در مزارع استان تولید خواهد شد که حدود 35 تا 40 هزار تن آن مازاد مصرف استان بوده و لازم است برای صادرات آن برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.