آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
سلامت
۱۲

خبر سلامت

فواید رژیم غذایی کم چرب برای زنان

محققان علوم پزشکی در نشست سالانه انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان در دانشگاه لس آنجلس اعلام کردند رژیم کم چرب، خطر ابتلای زنان یائسه را به سرطان سینه کاهش می دهد.

دانشمندان می گویند طی آزمایشی روی زنان 50 تا 79 ساله به مدت هشت سال، به آنان رژیم کم چرب حاوی میوه و سبزیجات فراوان دادند و پس از تجزیه و تحلیل نتایج دریافتند این رژیم غذایی، خطر ابتلابه سرطان سینه را در زنان یائسه، به میزان چهار درصد کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، از هر هشت زن در جهان یک نفر در طول عمر خود به سرطان سینه مبتلامی شود و از هر یکهزار زن بالاتر از 40 سال نیز 30 نفر به این سرطان مبتلامی شوند که با انجام دادن ماموگرافی به صورت سالانه می توان احتمال بروز این خطر را کاهش داد.

خطر مرگ ناگهانی در بیماران قلبی لاغر

محققان علوم پزشکی در دانشگاه ییل آمریکا اعلام کردند پس از حملات قلبی، خطر بروز مرگ ناگهانی در بیماران لاغر بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، دانشمندان با بررسی 57 هزار و 574 بیمار مبتلابه حملات حاد قلبی دریافتند30روز پس از حملات حاد قلبی خطر مرگ و میر بیماران به میزان 13 درصد بیشتر از دیگر بیماران رخ می دهد و این خطر برای بیماران لاغر 26 درصد بیشتر از دیگر بیماران قلبی است.

دانشمندان می گویند با این که پیشتر خطر افزایش مرگ و میر بیماران لاغر پس از حملات حاد قلبی مشخص شده بود ولی هنوز علت ارتباط مرگ با شاخص توده بدنی (BMI) به طور دقیق مشخص نیست.