آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
جامعه
۱۳

افزایش شکایات بیماران نسبت به 5 سال گذشته

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: هم اکنون افزایش شکایات بیماران را نسبت به پنج سال گذشته شاهد هستیم و دلیل آن شاید افزایش مراجعات بیماران و بیشتر تخصصی شدن اقدامات تشخیصی و درمانی است.

محمدمهدی قیامت در گفت وگو با فارس، افزود: آموزش های مناسب در دانشگاه ها ارائه نمی شود و پروتکل درمانی خوبی هم نداریم. قیامت با اشاره به این که اکنون مردم بیشتر به وضعیت سلامت خود توجه دارند، عنوان کرد: افزایش میزان آگاهی مردم و اهمیتی که به سلامت خود می دهند، مسلما باعث افزایش خطا و تقصیرات از سوی جامعه پزشکی شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش خطای پزشکی، نبود پروتکل های درمانی است. در این میان حتی نظارت کافی روی عملکرد دانش آموختگان نمی شود. آموزش های مناسبی در دانشگاه ها نداریم و هر چه آموزش افت می کند، خطاها بیشتر می شود. قیامت عنوان کرد: می بینیم افرادی که آموزش های لازم را دریافت نکرده اند بر سر بالین بیمار حاضر می شوند، در حالی که آموزش های سختگیرانه گذشته را ندیده اند.

وی در مورد بیشترین شکایات مردم افزود: رشته های ارتوپدی، زنان و زیبایی بیشترین سهم شکایت بیماران را به خود اختصاص داده اند.