آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
ورزش
۱۴
یادداشت

انتخابات فدراسیون فوتبال فرمایشی است؟

رضا پورعالی

مجموع افرادی که برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تائید صلاحیت شده اند، از امروز خود را برای مجمع 18 اردیبهشت آماده می کنند.

مجمعی که باید علاوه بر مشخص کردن صاحب صندلی شماره یک فوتبال ایران، اعضای هیات رئیسه و نواب رئیس فدراسیون را هم معرفی کند. گرچه ظاهر دموکراتیک مجمع با معرفی نامزدها حفظ شده، اما اهالی فوتبال معتقدند صاحبان صندلی ها از همین حالامشخص هستند و پیش بینی برندگان انتخابات 18 اردیبهشت اصلاکار سختی نیست. در میان کاندیداهایی که برای ریاست تائید شده اند، واقعا سخت نیست بدانیم چه فردی رئیس فدراسیون می شود.

همین وضعیت در دیگر بخش های انتخاباتی مجمع حساس فوتبال دیده می شود. با این حال همه اهالی فوتبال بر این باورند که نفس برگزاری انتخابات در مجمع فوتبال از نبود آن بهتر است و شکل فرمایشی را از بین می برد حتی اگر دچار چنین وضعیتی باشیم و یکی از نامزدهای قدرتمند صندلی ریاست از گردونه حدف شده و میدان برای یکی دیگر از نامزدهای قدرتمند خالی شده باشد. اهالی فوتبال چه آنها که در گردونه فوتبال به عنوان مدیر و مربی فعالیت می کنند و چه آنها که در لباس پیشکسوت، اتفاقات فوتبال را از دور رصد می کنند، امیدوارند مجمع 18 اردیبهشت به خوشبختی و صلاح فوتبال رای بدهد حتی اگر ظاهر آن کمی شکل تشریفاتی گرفته باشد.