آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
ورزش
۱۴

35 میلیارد تومان در جیب استقلال و پرسپولیس

در شرایطی که عده ای غرض ورزانه به دنبال این هستند که خدمات رسانه ملی را به فوتبال ایران نادیده بگیرند، باید اشاره کرد که استقلال و پرسپولیس از محل درآمد های مسابقه پیامکی تاکنون 35 میلیارد تومان را در حساب خود دیده اند.

یدالله سیفی، مدیر کل بازرگانی سازمان صدا و سیما دیروز در گفت و گو با جام جم ضمن اشاره به جوسازی هایی که طی این مدت علیه رسانه ملی صورت گرفته، تصریح کرد: به رغم این که بعضی ها به هیچ وجه نمی خواهند خدمات صدا و سیما به فوتبال کشور را ببینند، با این حال باید اشاره کنم که فقط از محل مسابقه پیامکی 3090 مبلغ 35 میلیارد تومان عاید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا اینجای فصل شده است. وی در عین حال اضافه کرد: به طور طبیعی این مبلغ تا پایان فصل و با ارائه آمار دقیق از درآمد مسابقه پیامکی 3090 افزایش چشمگیری خواهد داشت که اطلاعات دقیق آن در پایان لیگ پانزدهم به اطلاع جامعه فوتبال و ورزش کشور خواهد رسید.

این کمک ها به فوتبال باشگاهی ایران از کانال صدا وسیما در حالی صورت می گیرد که دیروز خبرگزاری ایسنا در مطلبی سفارشی، یکجانبه و به دور از واقع به انتقاد تند از صدا و سیما پرداخت تا به زعم خود این طور جلوه دهند که صدا و سیما حق فوتبال را پرداخت نمی کند. البته این جوسازی ها در شرایطی صورت می گیرد که کارشناسان و ناظران بی طرف و آگاه بر این نکته تاکید دارند که صدا و سیما در جهت پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال با مشکل قانونی مواجه است، هرچند طی این همه سال نیز مدیران رسانه ملی از هیچ کوششی در جهت کمک به فوتبال باشگاهی و ملی دریغ نکرده اند.