آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
حوادث
۱۵

مرد شکنجه گر تا روز دادگاه آزاد نمی شود

تیم تخصصی سلامت روان پزشکی و روان شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» تشکیل شد. متهم تا زمان دادگاه در بازداشت خواهد بود.

غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در این باره به ایسنا گفت: برای این مورد خاص یک تیم مشخص و تخصصی سلامت روانپزشکی و روان شناسی تشکیل شده تا بتوانند در بهبود وضعیت این افراد نقش موثری داشته باشند. کودکان به دلیل سن کم در دو مرکز جداگانه نگهداری می شوند.

این در حالی است که مرضیه محبی، وکیل پایه یک دادگستری در این باره به ایسنا گفت: دو روز پیش به دستور معاون دادستان مشهد و پس از ملاحظه نتایج پزشکی قانونی و این که جرم انجام یافته موجب جریحه دار شدن اذهان عمومی شده است، قرار متهم تشدید یافته و وی تا روز دادگاه در بازداشت است. در چند روز گذشته با تائید مدارک پزشکی قانونی، موضوع وثیقه 20 میلیون تومانی برای آزادی شوهر اعظم نیز از بین رفت.

امیرحسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد در این باره گفت که با توجه به جریحه دار شدن افکار عمومی، جمعی از نمایندگان مشهد خواستار کوتاه شدن روال رسیدگی به پرونده «اعظم» برای روشن شدن ابعاد ماجرا شدند. در همین رابطه علی موحدی راد، قاضی پرونده مرد شکنجه گر گفت: پس از شناسایی و بازداشت مرد شکنجه گر و اعزام اعظم و دخترانش به بیمارستان، پزشکی قانونی صدمات واردشده را تائید کرده اما باید منتظر بود تا شرایط جسمی و روحی این خانواده بهبود یابد.

دادستان خراسان رضوی دستور پیگیری ویژه برای پرونده این مرد صادر کرده است. شدت سوختگی و زخم های ایجاد شده بسیار زیاد است و باید این زخم ها التیام پیدا کند.

اعظم و دخترانش 21 روز در خانه شان در مشهد زندانی بوده و توسط پدر خانواده شکنجه می شدند.