آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
حوادث
۱۵

انتقامگیری اینترنتی از زن مقیم سوئد

مرد جوان که برای انتقام عکس های خصوصی زن ایرانی مقیم سوئد را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ فرامرز شاکری، رئیس پلیس فتای استان کردستان در تشریح این پرونده به جام جم گفت: رسیدگی به این پرونده از 20 اسفند سال گذشته و در پی شکایت زن جوان در سفارت ایران در سوئد در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. سفارت پس از ثبت این شکایت، آن را از طریق ایمیل برای ما ارسال کرده بود. بررسی های اولیه ماموران نشان داد، این زن اهل کردستان بوده و حدود دو ماه قبل و در پی ازدواج با مرد مقیم سوئد کشور را ترک کرده است.

وی ادامه داد: اظهارات شاکی حاکی از این بود که فردی ناشناس در فضای مجازی و از طریق نرم افزارهای اینستاگرام، وایبر و تلگرام، تصاویر خصوصی او را منتشر کرده است. متهم تعدادی از عکس های خصوصی شاکی را هم برای دوستان و آشنایان او فرستاده بود.

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان اضافه کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی، مهندسی اجتماعی و ارتباط صوری با متهم، او را شناسایی و در سنندج دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به پلیس فتا ابتدا منکر جرم شد اما پس از روبه رو شدن با دلایل و مستندات اعتراف کرد. متهم که همسر سابق شاکی بود، در بازجویی ها عنوان کرد چندی قبل با شاکی آشنا شده و موقت عقد کردیم. بعد از جدا شدن از هم، او با مردی ازدواج کرد و راهی سوئد شد. از این موضوع عصبانی شده و تصمیم به انتقام گرفتم؛ به این ترتیب که عکس های شاکی را در تلگرام پخش و صفحه ای با عکس و مشخصات او در اینستاگرام راه اندازی کردم.

سرهنگ فرامرز شاکری تاکید کرد: متهم پس از تحقیقات به دادسرا معرفی شد. هموطنان بدانند فضای مجازی محلی برای انتقام گیری اینترنتی نیست و ماموران پلیس فتا با قاطعیت با مجرمان سایبری برخورد خواهند کرد. این افراد تصور می کنند هویتشان در فضای مجازی فاش نمی شود اما این تصوری اشتباه است؛ زیرا ماموران پلیس فتا بر این فضا اشراف کامل دارند.