آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
سیاسی
۲۱

جمعه سرنوشت ساز

حجت الاسلام سید رضا اکرمی (عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز)

مردم در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در امتحان بزرگی شرکت کردند، اما به لحاظ قانونی تعدادی از کاندیداها میزان رای لازم برای ورود به مجلس را کسب نکردند.بر این اساس بدون برگزاری مرحله دوم انتخابات، فرآیند انتخابات برای مجلس شورای اسلامی تکمیل نخواهد شد و مردم به لحاظ قانونی و حقوقی وظیفه دارند که در مرحله دوم انتخابات نیز شرکت کرده و به افراد مورد نظر خود رای دهند. ناگفته پیداست اگر بخواهیم در انتخابات به مقصود مطلوب مان برسیم، باید کار را کامل به اتمام برسانیم؛ در غیر این صورت نمی توانیم در آینده، نسبت به نتیجه به دست آمده متوقع باشیم.

بر خلاف تصور ابتدایی،در مرحله دوم انتخاب به دلیل محدود بودن نامزدهای انتخابات دشوارتر است.زیرا مردم باید در مرحله دوم انتخابات از میان افراد محدودی که باقی مانده اند با دقت نظر بیشتری افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند. خوشبختانه در دور نخست انتخابات،مردم با شور و شوق وشعور رای دادند و امید است در مرحله دوم هم شاهد حضور گسترده و مسئولانه مردم باشیم.این انتظار از کسانی که در دور قبل به هر دلیلی غایب بودند بیشتر است تا در کنار آحاد دیگر مردم روز جمعه پای صندوق های رای بیایند و انتخابات را به سر انجام برسانند.

جمعه 7 اسفند 94 در واقع یک جمعه ویژه بود و حال انتظار می رود اقشار مختلف مردم از مرد، زن، پیر و جوان جمعه به یاد ماندنی دیگری را رقم بزنند.