آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
ورزشی
۲۲

فوتبال جهان

توقف رئالی ها در سد جو هارت

سه شنبه شب در نخستین بازی رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا رئال مادرید به تساوی بدون گل برابر منچسترسیتی دست یافت. در این دیدار که زمین منچسترسیتی (به نام اتحاد) محل انجام آن بود، غیبت کریس رونالدو از رئال به سبب مصدومیت و همچنین آسیب دیدن داوید سیلوا از سیتی و خروج وی از میدان از کیفیت فنی بازی قدری کاست اما اگر جو هارت درون دروازه سیتی نمی درخشید و دو فرصت تک به تک را از رئالی ها نمی گرفت، سیتی که یحیی توره را هم در خدمت نداشت، بازنده این میدان می شد. دیدار برگشت دو تیم چهارشنبه شب هفته بعد در زمین رئال برگزار می شود و اگر سیتی در آنجا به نتیجه مساوی - توام با گل - برسد، با قانون گل زده در زمین حریف صعود خواهد کرد.

«سه ویا» و «ویارئال» در تدارک فینالی کاملا اسپانیایی

امشب در دیدارهای رفت مرحله نیمه نهایی فوتبال «لیگ اروپا» دو تیم سه ویا و ویارئال می کوشند مقدمات یک فینال کاملا اسپانیایی را برای این پیکارها فراهم کنند. سه ویا که هر دو دوره قبلی این مسابقات را فتح کرده، در شهر دونتسک اوکراین میهمان تیم خطرناک شاختار این کشور خواهد بود و اونای امه ری امیدوار است سرسختی ذاتی و دوندگی فوق العاده تیمش این بار نیز مشکل گشا شود. از سوی دیگر ویارئال میزبان لیورپولی است که با حذف کردن منچستریونایتد و دورتموند در مراحل قبلی خاطرات سال های طلایی قبلی اش را تا حدی تجدید کرده است.

ثروتمندترین مرد چین در پی تملک میلان

ثروتمندترین مرد چین که «جک ما» نام دارد، قصد دارد قسمت عمده سهام باشگاه آث. میلان را خریداری کند و برای این باشگاه قدیمی و معروف شهر میلان ایتالیا یک استادیوم جدید نیز بسازد. «جک ما» بنیانگذار یک شرکت تجارت اینترنتی موفق به نام «علی بابا» است و از سهامداران اصلی باشگاه ورزشی گوانگجو اورگراند چین هم هست اما به این حد اکتفا نکرده و قصد تملک باشگاهی را دارد که بیش از 30 سال است سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا تملک و هدایت آن را بر عهده داشته است.