آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
فن آوری
۱۹
یک هفته با آی تی

از آمار کاربران تا پارک فناوری

اخبار و رویدادهای حوزه ICT همیشه برای بسیاری جذاب و خواندنی است اگر شما جزو این دسته از کاربران به حساب می آیید اما به دلایلی نتوانسته اید این اخبار را پیگیری کنید با ستون یک هفته با آی تی با ما همراه شوید.

این هفته همزمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان، طرح ارائه اینترنت پهن باند روستایی در 217 روستا از 304 روستای این استان با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال عملیاتی شد. در این مراسم توسعه پهنای باند دسترسی دیتا در مراکز سمنان، دامغان و شاهرود، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در مراکز گرمسار، سمنان، شاهرود، میامی، دامغان و معلمان و توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز میامی، زمان آباد و معلمان به عنوان پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت و راه اندازی مرکز آپا در سمنان به عنوان پروژه سازمان فناوری اطلاعات نیز به بهره برداری رسید.

امیر حسین دوایی مرکزی معاون وزیر نیز به عنوان مجری «طرح ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات»، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری «طرح دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی» و علی اصغر عمیدیان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مجری طرح «ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره»، انتخاب شدند.در عین حال در این هفته امیرحسین دوایی معاون نوآوری و فناوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزودی پارک فناوری با هدف فعالیت در بخش اینترنت اشیا در محلی در اتوبان کرج ایجاد می شود. پارک فناوری، محلی برای استقرار شرکت های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) خواهد بود که همگی در یک مکان مشخص جمع شده و به فعالیت درباره توسعه دانش آی سی تی در کشور کمک کنند. همه زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت های بخش آی سی تی در این پارک ایجاد خواهد شد.همچنین این هفته شاخص های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام شد که طبق آن، نزدیک به 16 میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و بیش از 5/8 میلیون نفر از ADSL (اینترنت پرسرعت) استفاده می کنند. آمار و اطلاعات دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در 11 پارامتر مورد بررسی قرار گرفت.