آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
بین الملل
۲۰

ورود نخستین گروه نظامیان امریکایی به سوریه

گروه نخست از 250 نیروی نظامی امریکا که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا خبر از اعزام آنها به سوریه داده بود، وارد فرودگاه رمیلان در حومه شرقی استان حسکه سوریه شدند.

به گزارش روزنامه مستقل رای الیوم، گروه 150 نفری نظامیان امریکایی که تعدادی از آنها درجه افسری دارند، از طریق بالگردهای ائتلاف تحت فرماندهی امریکا به سوریه اعزام شدند. اعزام این نیروها در شرایطی صورت می گیرد که امریکایی ها مشغول ساخت یک پایگاه نظامی در غرب شهرک صرین در نزدیکی شهر کوبانی جهت آموزش نظامی نیروهای دموکرات کرد در سوریه هستند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است، در صورت دستیابی به نتایج موفقیت آمیز از استقرار نیرو در عراق و سوریه، احتمال دارد امریکا نیروهای بیشتری برای مبارزه با داعش به این کشورها اعزام کند.

پایان بی نتیجه مذاکرات ژنو

دور جدید مذاکرات سوری در ژنو، بدون رسیدن به نتیجه مشخص پایان یافت. به گزارش ایسنا استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام پایان مذاکرات گروه های سوری، از شکست این دور از مذاکرات به خاطر ناآمادگی گروه های مخالف خبر داد. قرار است دی میستورا ضمن ارائه گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل، قدرت های جهانی را در جریان آخرین تحولات سوریه و نوع واکنش عمل گروه های حاضر در ژنو قرار دهد. در همین حال سازمان ملل متحد نیز در گزارشی وضعیت ساکنان باقی مانده در شهر داریا در حومه دمشق را «بسیار بد و اسفناک» توصیف کرده است.