آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

در راستای طرح همکاری مشترک بروکسل و پاریس برای رهگیری مظنونان تروریستی، دولت بلژیک «صلاح عبدالسلام» مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس را به فرانسه تحویل داد.

در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس 130 نفر کشته شده و 350 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن تاکید بر اینکه سقف زمانی مشخصی برای مذاکرات صلح در کویت وجود ندارد، گفت: طرف های یمنی تنها زمانی به کشور خود بازمی گردند که به صلح دست یافته باشند.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بر حمایت کشور خود از تاسیس نیروی مشترک عربی تاکید کرد. پادشاه بحرین در همین راستا تاکید کرد که تمامی امکانات سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را در خدمت مصر قرار می دهد.

ژاپن با اعلام اینکه قانون اساسی داشتن تسلیحات شیمیایی و میکروبی را ممنوع نکرده بار دیگر مورد آماج انتقادهای گسترده قرار گرفت. ژاپن چندی قبل نیز این ادعا را مطرح کرده بود. روزنامه گلوبال تایمز چین می نویسد، بسیاری از مردم ژاپن به این موضع گیری دولت انتقاد کرده و آن را تنش زا توصیف کرده اند.

سهیل امان، فرمانده نیروی هوایی پاکستان که به دعوت همتای عربستانی خود به ریاض سفر کرده بود، در دیدار با سپهبد «محمد بن احمد الشعلان»، فرمانده نیروی هوایی عربستان، آمادگی کشورش را برای ارائه آموزش های لازم به نیروی هوایی این کشور اعلام کرد.

یک دیپلمات کره شمالی از ویتنام به دلیل قرارگرفتن در فهرست سیاه و تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد اخراج شد. شورای امنیت اواسط اسفند گذشته قطعنامه ای را که از سوی امریکا و کره جنوبی به این شورا ارائه شده بود، تصویب کرد و در این راستا نام 16 شخص و 12 شرکت کره شمالی به فهرست سیاه سازمان ملل اضافه شد.