آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۰
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

افزایش 13 درصدی حجم سد کرج نسبت به سال گذشته

کرج _ خبرنگار «ایران» با پر شدن 163 میلیون مترمکعبی سد کرج، حجم آب این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 13 درصدی داشته است.

«بهزاد پارسا»، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز به متوسط بارندگی درسال آبی تا 6 اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد وگفت: متوسط میزان بارندگی 1/398 میلیمتر بوده که 28 درصد نسبت به سال گذشته و 16 درصد نسبت به متوسط دوره آماری افزایش داشته است.

پارسا با تاکید براینکه کل حجم آب سد کرج 183 میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر 89 درصد حجم آب این سد پر شده است.

تحقق صددرصدی ایجاد اشتغال در صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری

از ابتدای سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال، 100 درصد تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال محقق شد.

«سید نعیم امامی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت 2 هزار و 400 شغل در بخش های مختلف این سازمان فراهم شد. همچنین علاوه بر راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید، واحدهای نیمه تعطیل و راکد با رفع مشکلاتشان، به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال افراد مهیا شد.

تعیین تکلیف 17قرارداد راکد و نیمه فعال شهرک های صنعتی لرستان

17قرارداد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی لرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش مهر، «فرزاد محمدی»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با اشاره به برگزاری کارگروه بررسی و پایش قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی استان، همراهی و مساعدت با اشخاص حقیقی و حقوقی که بنا به دلایلی موفق به اجرا و تکمیل طرح یا تداوم تولید نشده اند و صیانت از کارآفرینان و پیشگیری از ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی و هیات های داوری را از اهداف برگزاری این کارگروه برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان اظهار داشت: براساس دستورالعمل های ابلاغی از طرف سازمان، اعضای این کارگروه را نمایندگانی از شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می دهند.

محمدی تصریح کرد: تاکنون 17 قرارداد راکد و نیمه فعال مورد بررسی و پایش قرار گرفته که به دلایل اقدام نکردن به سرمایه گذاری و تکمیل طرح آنها ارزیابی و مورد جمع بندی نهایی اعضای کارگروه برای حل مشکلاتشان قرار گرفت.