آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۱
روزنامه فردا
۲۰
اتفاق

رسیدن مترو به شهر آفتاب

شرق: تا نمایشگاه کتاب چندروزی بیشتر باقی نمانده و کارگران به شدت مشغول کار هستند تا جایی که این روزها، فضای شهر آفتاب، پر است از داربست های افراشته و کارگرانی که در سه شیفت کاری، عرق می ریزند و بنای یکی از مهم ترین نمایشگاه های بین المللی در ایران را پی ریزی می کنند. این تلاش ها فقط در روی زمین اتفاق نمی افتد؛ زیر پوست شهرآفتاب هم آخرین تلاش ها برای راه اندازی ایستگاه نمایشگاه در کار است. قرار است هم زمان با افتتاح نمایشگاه کتاب، خط یک مترو در ایستگاه شاهد، شاهد یک خط فرعی به سمت ایستگاه هایی چون شهرآفتاب، پرند و فرودگاه بین المللی امام خمینی باشد که از میان این سه ایستگاه، ایستگاه مترو شهرآفتاب، چندروز دیگر عملاآغاز به کار خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی شهرآفتاب یکی دیگر از ویژگی های انتقال نمایشگاه کتاب به این مکان است اما از آنجایی که مخاطبان این نمایشگاه به دو گروه شهرستانی و تهرانی تقسیم می شوند، به نظر می رسد که این بار، کفه ترازو به سمت شهرستانی ها سنگین تر است چراکه از این پس، آنها برای بازدید از نمایشگاه کتاب، وارد ترافیک پیچیده تهران نخواهند شد و مستقیم از اتوبان های آزادگان، خلیج فارس و... به نمایشگاه می رسند. در مورد تهرانی ها هم، علاوه بر راه اندازی 12 هزار پارکینگ- رقمی که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید- خطوط تاکسی و مترو هم مشغول به فعالیت شده اند اما شاید در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی بیشتر است چراکه هنوز خیلی ها نمی دانند نمایشگاه کتاب از امسال در شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

از شنبه، کار استقرار ناشران در غرفه ها و چیدن قفسه های کتاب به شکل جدی شروع می شود، تلاش ها اما برای راه اندازی یک سیستم برق مستقل و تامین آب آشامیدنی هنوز ادامه دارد. این اولین باری است که قرار است شهرآفتاب درهایش را روی بازدیدکنندگان خود بگشاید و طبعا مشکلاتی هم در زمینه خدمات رسانی وجود خواهد داشت اما چه خوب که این بازگشایی، این بار با نمایشگاه کتاب قرار است اتفاق بیفتد.