آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۱
هنر
۱۴

جشن سالانه کارگردانان تئاتر برگزار شد

مدالیوم خانه تئاتر بر سینه «کشاورز»

شرق: هشتادوپنجمین زادروز پدر تئاتر ایران، فرصت مناسبی بود تا کارگردانان خانه تئاتر نیز جشن صنفی سالانه شان را برگزار کنند؛ ازهمین رو شامگاه پنجشنبه 9 اردیبهشت این جشن در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد و از محمدعلی کشاورز و ولی الله شیراندامی قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این جشن که اجرای آن برعهده پیمان شیخی بود، شکرخدا گودرزی، رئیس کانون کارگردانان خانه تئاتر، به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: «کانون کارگردانان خانه تئاتر باوجود تمام اختلاف نظرها نیاز به همدلی همه دارد». او با اشاره به اینکه جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر بدون حضور اسپانسر برگزار شده، ابراز کرد: «سعی می کنیم فضای همدلی بین کانون های مختلف خانه تئاتر را فراهم کنیم و با روال قانونی، هویت شغلی هنرمندان تئاتر را ایجاد و حقوق خود را از دولت طلب کنیم. کانون کارگردانان خانه تئاتر مدعی است که می تواند تمامی اصناف را سامان بخشد».

ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر، نیز به بهانه تجلیل از محمدعلی کشاورز پشت تریبون آمد و گفت: «همواره حضور محمدعلی کشاورز روی صحنه تاثیرگذار و استوار بوده است. از سال 1345 در کنار ایشان و در گروه تئاتر «مردم» بودم. او از کسانی است که خدمتگزار فرهنگی بوده و هست و در حاشیه و حاشیه سازی قرار نگرفته است. محمدعلی کشاورز هنرمندانه زندگی کرده و می کند».

در این جشن از ولی الله شیراندامی نیز تجلیل شد. به همین سبب راد درباره ولی الله شیراندامی نیز اظهار کرد: «ایشان همواره به فکر آموختن و یادگرفتن بوده است و دانسته های خود را به دانشجویان منتقل می کرده». راد تاکید کرد: این عزیزان مانند ستون هایی هستند که تئاتر ایران را پی ریزی کردند.

در این بخش از مراسم و بعد از اجرای موسیقی توسط گروه «بی صدا»، با پخش تصاویری از نقش آفرینی های ولی الله شیراندامی، از این بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون قدردانی شد.

شیراندامی پس از قرارگرفتن پشت تریبون گفت: «تشکر می کنم از همه هنرمندان و مسئولانی که باعث شدند بعد از 15 ماه از منزل خارج شوم. دعا کنید پایم را قطع نکنند».

وی خطاب به جوانان علاقه مند به بازیگری تاکید کرد: «این کار عشق، تحصیل، گذشت و صبر می خواهد تا آدم به جایی برسد که آقای محمدعلی کشاورز رسید».