آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۰
حوادث
۱۵

برداشت از حساب بانکی با هک مودم

کاربر کافی نت دانشگاه که از طریق هک مودم مشتریان اقدام به برداشت اینترنتی از حساب آنان می کرد، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، هشتم اسفند سال گذشته افرادی با حضور در پلیس فتا تهران شکایت هایی را مطرح کردند که نشان می داد، چند تراکنش اینترنتی به حساب آنان واریز و بعد از آن همراه با موجودی آنها برداشت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات ادامه داشت تا این که معلوم شد از حساب 20 نفر سرقت شده است.

در ادامه آی پی مرتبط به تراکنش ها مورد بررسی و استعلام قرار گرفت و مشترکان شرکت های isp مربوطه پس از شناسایی به پلیس فتا احضار شدند که طی بازجویی مشخص شد اینترنت به صورت وای فای در محل کار آنها استفاده شده و هیچ اطلاعی از انجام این تراکنش ها با اینترنت آنها ندارند.

با توجه به تنظیمات امنیتی، مدل مودم، شرکت ارائه دهنده اینترنت و فاصله مکانی محل استفاده، موضوع هک مودم ها قوت گرفت. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مبالغ از فروشگاه های فعال در زمینه فروش تجهیزات رایانه و گوشی تلفن همراه صرف خرید چند دستگاه گوشی همراه، تجهیزات جانبی و نوت بوک شده است. بررسی ها نشان می داد که خریدار هنگام ورود به واحدهای صنفی با استفاده از ماسک، چهره خود را پوشانده و فروشنده ها نیز هیچ گونه احراز هویتی نسبت به شخص خریدار انجام نداده اند و متهم تنها یک شماره همراه اعلام کرده، که صحت مالکیت آن نیز توسط فروشندگان تائید و بررسی شده است.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این باره گفت: با بررسی های فنی و پلیسی بر روی شماره و همچنین تحقیقات میدانی در محدوده یکی از دانشگاه ها احتمال سوءاستفاده مسئول کافی نت مستقر در آن دانشگاه قطعی شد. در ادامه مشخص شد کاربر همان کافی نت به نام مهران با استفاده از ماسک نسبت به خرید تجهیزات اقدام کرده که وی به پلیس فتا فراخوانده شد. وی اضافه کرد: با تحقیق از متهم مشخص شد او با این ترفند توانسته 21 میلیون تومان از حساب کاربران کافی نت برداشت کند.