آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۰
جهان
۶

ادامه اعتراض ها در شهرهای فرانسه

درحالی که چند روز دیگر قرار است قانونگذاران فرانسوی مناظره در پارلمان درباره اصلاحات پیشنهادی در قوانین کار را آغاز کنند، اعتراضات در چندین شهر در سراسر این کشور علیه این اصلاحات به درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان و دستگیری بیش از یکصد نفر منجر شد.

برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه گفت: در جریان تظاهراتی که پنجشنبه شب علیه اصلاحات پیشنهادی در قوانین کار در این کشور برگزار شد بیش از یکصد معترض در سراسر کشور دستگیر شده و 24 نفر از افسران پلیس و نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند. این اعتراضات سراسر فرانسه اعم از شهر رن در شمال تا مارسی در سواحل دریای مدیترانه را فراگرفت.

بدترین درگیری ها مربوط تظاهرات شهر پاریس بود که در آن هشت افسر پلیس مجروح شدند و به گفته وزیر کشور فرانسه، حال یکی از این افسران وخیم است.

وزیر کشور فرانسه در سخنانی در شهر لیون گفت: از سازمان دهندگان این تظاهرات می خواهم همچون من با قاطعیت ناآرامی هایی را که توسط یک مشت تبهکار رخ داده، محکوم کنند.

اتحادیه های تجاری و کارگری فرانسه می گویند: قوانین جدید کار که قرار است چند روز دیگر در پارلمان به بحث گذاشته شوند، با دادن آزادی های بیشتر به کارفرمایان برای تعیین نرخ حقوق و شرایط کاری، به آنها اجازه خواهد داد تا قطعنامه های مربوط به حقوق اساسی کارکنان را دور بزنند.