آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۲
زندگی
۱۳

به همت یک موسسه خیریه حمایت از بیماری های خاص صورت گرفت

رئیس جمهور تونس آرزوی کودکی را برآورده کرد

دنیا پرتو

رئیس جمهوری تونس آرزوی پسر بیمار 5 ساله ای را به نام محمود که دوست دارد در آینده رئیس جمهوری شود، برآورده ساخت.

به گزارش سایت خبری العربیه، محمد باجی قائد سبسی رئیس جمهوری 89 ساله تونس، به پسر بچه 5 ساله اجازه داد تا دقایقی بر صندلی قدرت تکیه بزند و از این جایگاه به دنیا نگاه کند. رئیس جمهوری تونس از این پسر بچه پرسید آیا شما همان کسی هستی که دلش می خواست رئیس جمهوری شود؟ حال به من بگو که چه احساسی داری. سپس رو به حاضران در جلسه کرد و با خنده گفت، این پسر رئیس جمهوری جدید تونس است و همه حاضران در جلسه برای محمود دست زدند و خندیدند.

این ملاقات به همت موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلابه بیماری های خاص و ناتوانی های حرکتی صورت گرفت. اعضای این موسسه در تلاش هستند تا علاوه بر کمک به خانواده های کودکان بیمار برای پرداخت مخارج بیماری، آرزوهای آنها را نیز برآورده کنند. سرپرست این موسسه مردم نهاد تحت تاثیر آرزوی محمود 5 ساله که چندی پیش، بیان کرد آرزو دارد روزی رئیس جمهوری شود و به هموطنانش خدمت کند، قرار گرفت و برای ملاقات محمود با رئیس جمهوری برنامه ریزی کرد.

روز گذشته وقتی محمود از فرش قرمز عبور کرد و پس از بجا آوردن مراسم تشریفات در کاخ ریاست جمهوری واقع در شهر ساحلی کارتاژ، رئیس جمهوری را ملاقات کرد، گفت به آرزویش رسیده است. گفتنی است به همراه محمود 4 کودک بیمار نیز در این مراسم شرکت داشتند و در پایان با دریافت لوحی منقش به تصویر افرادی که در استقلال تونس نقش داشتند قدردانی شدند و مراسم را ترک کردند.

رئیس جمهوری تونس به این کودکان گفت برای رئیس جمهوری شدن باید مراحل زیادی را بگذرانند و با مطالعه سرگذشت افرادی که در رسیدن به استقلال کشورشان نقش داشته اند، اطلاعات مناسبی به دست بیاورند.