آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۶
ادب و هنر
۱۲

بدون تیتر

مجموعه داستان «میان شیشه از میان مه» علی خدایی بعد از 25 سال تجدید چاپ می شود. این کتاب که سال ها نایاب بود در روزهای نمایشگاه کتاب و از سوی نشر چشمه منتشر می شود. سال ها نایاب بودن این کتاب و شهرت بیشتر داستان هایش که در بسیاری از آنتولوژی های داستان ایرانی بازنشر شده بودند، خدایی را بر آن داشت که بعد از 25 سال به انتشار مجدد این کتاب رضایت دهد.

کیهان کلهر قصد دارد پیش از اجرایش در تهران در روزهای 24 و 25 اردیبهشت ماه در یزد روی صحنه برود. کلهر عنوان «پردگیان باغ سکوت» را برای اجرایش انتخاب کرده است. همچنین با تمام شدن بلیت های این کنسرت برای روزهای 3 و 4 خردادماه در تهران، این کنسرت تمدید شد و علاقه مندان می توانند بلیت این کنسرت را در روزهای 10، 11 و 12 خردادماه از طریق سایت «ایران کنسرت» خریداری کنند. ایسنا

مراسم گرامیداشت فرانسیس فورد کاپولا، در حاشیه جشنواره فیلم کلاسیک ترنر 2016 برگزار شد. در حاشیه این مراسم اثر دست و پای این گارگردان روی سیمان جلوی سینمای چینی ها در هالیوود ضبط شد. در آستانه گرامیداشت هفته شیراز، نمایشگاهی از آثار گوتنر اوکر، هنرمند آلمانی با عنوان «کرنش به حافظ» در شیراز برگزار می شود. به گفته مجید ملانوروزی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، در این نمایشگاه42 اثر از این هنرمند از روز 12 اردیبهشت به مدت یک ماه در گالری «تاروپود» و کتابخانه ملی استان فارس به نمایش گذاشته می شود.

هیات انتخاب بخش سینمای ایران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شد. فرزاد توحیدی، مهرداد زاهدیان، جعفر صانعی مقدم، مهدی قربان پور، بهمن کیارستمی، وحید نصیریان و دیکرانوهی هواکمیان: انتخاب بیش از 800 اثر رسیده به بخش سینمای ایران این دوره از جشنواره فیلم سبز را برعهده دارند.

فیلم «خواب است پروانه» دومین اثر مزدک میرعابدینی، کارگردان و بازیگر سینمای ایران، از روز 18 اردیبهشت ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده می رود. این فیلم که شش سال پیش به تهیه کنندگی محمد احمدی ساخته شد تاکنون امکان اکران پیدا نکرده بود. فارس

توضیح

در شماره دیروز در مطلب گفت و گو با میشل فرودون در صفحه 7 نام گفت و گو کننده نویسنده آیدا تدین صحیح است که ضمن پوزش، اصلاح می گردد.