آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۲
صفحه آخر
۱۲

انصارالله به آل سعود درباره ادامه نقض آتش بس هشدار داد

جنبش انصار الله هشدار داد، در صورت ادامه نقض آتش بس از سوی آل سعود، حق موضع گیری مناسب را برای خود محفوظ می داند.

به گزارش تسنیم، «حمزه الحوثی» عضو هیئت انصارالله در مذاکرات کویت در گفت وگو با شبکه «المسیره» اعلام کرد که نقض آتش بس بر روند مشورت های جاری در کویت تاثیر بسیار منفی می گذارد. به گفته وی «از ابتدای مذاکرات تاکنون، محور مذاکرات همان موضوع آتش بس، رفع محدودیت های تجاری و اقتصادی، رفع محدودیت های سفر شهروندان یمنی به داخل و خارج کشور بوده است».

«الحوثی» این را هم گفت که: «ما با تعداد زیادی از سفرای کشورهای دنیا و همچنین با «صباح الاحمد جابر الصباح» امیر کویت دیدار کردیم و آنها به ما تاکید کردند که به آتش بس و بهبود وضع آن در آینده پایبند هستند.» وی اظهار داشت که در طول روزهای گذشته کاری جدی درباره فعال سازی ساز و کارها و تضمین های لازم برای حفظ آتش بس صورت گرفته و هیئت ملی یمن به سازمان ملل تاکید کرده که در صورت ادامه تشدید رویکردها و نقض آتش بس، حق موضع گیری مناسب را برای خود محفوظ می داند. یک منبع نظامی یمنی اعلام کرده طی چند روز گذشته ائتلاف سعودی چندین بار آتش بس را نقض کرده و شبه نظامیان وابسته به این ائتلاف نیز قصد تصرف مناطقی را داشته اند که از پیشروی آنها در چند استان یمن جلوگیری شده است.

گفتنی است که پیش از این سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرده بود این جنبش با اجرا شدن قطعنامه سازمان ملل به شرط عدم گزینشی شدن آن موافق است اما سلاح را تا قبل از تشکیل دولت فراگیر، زمین نمی گذارد. بیش از یک هفته از نشست صلح یمن در کویت می گذرد. خبرگزاری رسمی کویت «کونا» روز پنج شنبه اعلام کرد، نشست صلح یمن پس از «پیشرفت بسیار» در چارچوب کلی که سازمان ملل آن را ارائه داده به «توافقی تاریخی» نزدیک می شود، اما هنوز نشانه های این توافق دیده نمی شود.