آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۱
ایران
۱۱

دست خسارت دیدگان مازندرانی خالی ماند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وقوع خسارت سنگین سرمازدگی و خشکسالی طی سال های گذشته به اراضی کشاورزی استان گفت: متاسفانه با گذشت دو سال، دولت به خسارت دیدگان حوادث طبیعی مازندران هیچ کمکی نپرداخته است.

به گزارش تسنیم، دلاور حیدرپور دیروز در جلسه کمیته فنی برنج مازندران با بیان این که مازندران پرچمدار تولید برنج در کشور است، اظهارکرد: از دولتمردان انتظار ویژه داریم حمایت های تسهیلاتی خود را به قطب تولیدات برنج کشور بیشتر کنند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی، افزود: دولت امسال توان پرداخت هیچ میزان خسارات طبیعی را ندارد.

حیدرپور با اشاره به این که فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی باید میان کشاورزان استان افزایش یابد، گفت: دولت متاسفانه هیچ کمک بلاعوضی از سال گذشته در مورد خشکسالی و سرمازدگی به کشاورزان استان نپرداخته است.

وی افزود: منطقه کشت مرغوب برنج، استان های شمالی بوده و با توجه به بحران آب در کشور، حمایت دولت از برنج به استان های گیلان و مازندران محدود شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که استان های شمالی با استفاده از ظرفیت محدود، حداکثر تولید را در واحد سطح دارند، تصریح کرد: البته متاسفانه به دلیل کمبود ذخیره آب در مازندران، وضعیت تولید در اراضی برنج استان شکننده می شود.

حیدرپور با بیان این که سال گذشته 20 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تحت استرس آبی بوده است، افزود: صرفا 650 هکتار از مزارع برنج استان در سال زراعی قبل خشک شده است.