آرشیو دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۳
سلامت
۱۶
الو دکتر 88761720

عوارض شامپوهای رنگ مو

دکتر حسن اعتمادزاده (متخصص پوست و مو)

دختری 22 ساله هستم، که اغلب در زمان امتحاناتم دچار ریزش مو می شوم. این مساله با گذشت زمان و با مصرف داروهای مکمل برطرف می شود.

به تازگی دوستانم شامپویی را به من معرفی کردند که با کمک آن می توان موها را رنگ کرد. آنها می گویند عوارض این شامپو ها کمتر از رنگ مو است و همه می توانند از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه سابقه ریزش مو دارم آیا می توانم از این محصولات استفاده کنم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

این تصور غلط است. شامپوهای رنگ مو نیز مانند رنگ های مو دارای مواد شیمیایی و مضر هستند بنابراین عوارض آنها کمتر از رنگ کردن مو ها نیست. این شامپوها با مواد حلال، ترکیبات سمی و فلزات سنگین مخلوط می شوند که ممکن است فرد را دچار حساسیت کنند. احتمال بروز حساسیت در افراد بر اساس عوامل گوناگون وجود دارد.

شاید دوستان شما نسبت به این ماده حساسیت نداشته باشند اما بدن شما در هنگام استفاده از این شامپو دچار حساسیت شود. سابقه ریزش مو در دچار شدن به عوارض نقش موثری دارد بنابراین بر اساس توصیه دیگران نمی توانید از هر محصولی استفاده کنید.

نوع و کیفیت مواد به کار رفته در محصولات آرایشی نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از شرکت ها از مواد درجه یک و برخی دیگر از مواد درجه 2 و 3 در ساخت محصولات خود استفاده می کنند که بر همین اساس باید در خرید مواد آرایشی دقت کافی داشته باشید.