آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۴
رویداد
۲

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق:بدون ایران مساله داعش در عراق و سوریه حل نخواهد شد

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: غربی ها باید روی کمک های ایران حساب کرده و بدون ما، مشکل داعش در عراق و سوریه حل نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با «یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و هیات همراه اظهار داشت: سازمان ملل مرکز جهانی است و مردم دنیا به آن امید دوخته اند که مشکلات مهم را بتواند حل نماید و اگر شما بتوانید مشکل عراق را حل کنید، نه فقط کمک به مردم عراق است؛ بلکه کمک به خود سازمان ملل است تا جایگاه و ابهت بیشتری پیدا کند؛ بنابراین این کار منفعت دوجانبه دارد که نباید از آن غافل شد.

این مرجع تقلید داعش را دشمن جهان بشریت دانست و خاطرنشان کرد: حوادثی که در دو کشور اروپایی واقع شد، نشان داد که داعش محدود به کشور خاصی نیست. وی تصریح کرد: مناسب است که جناب بان کی مون و اعضا روی این مساله تاکید کنند که داعش دشمن تمام بشریت است و این عمل شما سبب می شود مدل رفتار با این گروه تغییر کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که نکته دیگر این است که مساله داعش تنها از طرق سیاسی و مذاکرات حل نخواهد شد، تصریح کرد: مذاکرات سیاسی و فعالیت های نظامی لازم است اما کافی نیست؛ چراکه داعش تفکری است که از عربستان سعودی و وهایبت برخاسته است. این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: اختلافات سیاسی عراق فکر شما را مشغول نکرده و بزودی حل خواهد شد؛ بنابراین باید توجه خود را متوجه مسائل دیگر کنید. وی خاطرنشان ساخت: غربی ها مرتب از ایران ایراد می گیرند که این کشور از تروریسم حمایت کرده و در مسائل کشورهای دیگر دخالت می کند، اما باید سوال کنم اگر حضور ایران در عراق و سوریه نبود، آیا امروز داعش در بغداد نبود؟

مکارم شیرازی گفت: در راستای حل مسائل و مشکلات گروه داعش، دو نامه میان ما و شیخ الازهر نیز رد و بدل شده که در اختیار شما قرار خواهیم داد.