آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۴
شوک امروز
۱۲

اعدام در انتظار اشرار قزوین

حکم اعدام 4 شرور منطقه باراجین قزوین برای تایید به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

در این پرونده که 8 تبهکار به اتهام سرقت و تجاوز به عنف در دادگاه کیفری یک استان محاکمه می شوند، 4 متهم به اعدام محکوم شدند و صدور حکم حبس، شلاق و پرداخت خسارت و دیه به شاکیان توسط 4 عضو دیگر این باند اشرار به مراحل پایانی نزدیک شده است.

نیمه دوم شهریور ماه سال گذشته شایعات مختلفی با تیترهای «تکرار فاجعه خمینی شهر در قزوین» تا «تجاوز به عنف در جنگل های قزوین» در برخی سایت ها منتشر شد که برای رسیدگی به آنها در کمیسیون پیشگیری از جرائم خاص، پرونده ای تشکیل شد و به لحاظ حساسیت، تحقیقات آن در دستور کار کارآگاهان پلیس و دادستان قرار گرفت.

در حالی که نبود اطلاعات رسمی بازار شایعات را هر روز داغ تر کرده و امنیت منطقه را به خطر انداخت. رئیس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام خبری جداگانه، گوشه ای از پرونده را بیان کردند و از اتخاذ تدابیر خاص از سوی مقامات قضایی خبردادند و خواستار خویشتن داری رسانه ها از انتشار اخبار غیرواقعی

شدند.

به این ترتیب با پایان تحقیقات، پرونده تکمیل شد و کیفرخواست در بعضی جرائم برای هشت تن از متهمان پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک قزوین ارسال شد تا پرونده متهمان به اتهام تجاوز به عنف، مشارکت در آدم ربایی، مشارکت در سرقت خشن، مشارکت در سرقت موضوع ماده 651 قانون مجازات اسلامی، سرقت، معاونت در سرقت موضوع ماده 651 قانون مجازات اسلامی، مشارکت در ضرب و جرح عمدی، جرح عمدی، مشارکت در تخریب و تخریب و تهدید بررسی شود.

دادگاه با استناد به شواهد و مدارک و اظهارات متهمان چهار تن از متهمان را به جرم تجاوز به یکی از شاکیان به اعدام با چوبه دار در محوطه زندان مرکزی قزوین محکوم کرد و برای سایر متهمانی که در آدم ربایی، سرقت خشن و سرقت های دیگر مشارکت داشتند احکام حبس و شلاق و دیه با اشد مجازات صادر شد. همچنین در خصوص اتهام سرقت علاوه بر احکام صادره، دادگاه، متهمان را به پرداخت دیه و تامین خسارت مادی وارده به شاکیان محکوم کرده است.

در رای اعلام شده دو تن از متهمان به لحاظ وضعیت سنی احکامشان برای نگهداری در کانون اصلاح و تربیت صادر شده و به پرداخت دیه و خسارت مادی محکوم شده اند.