آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۴
ایران زمین
۱۴

پیشتازی خراسان شمالی در اجرای طرح های سفر ریاست جمهوری

مرضیه طاهری

بجنورد- خراسان شمالی با وجود محدودیت های اعتباری و مرزی بودن، دراجرای تصمیمات و طرح های سفر ریاست جمهوری در کشور پیشتاز است.

ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی با حضور نمایندگان این نهاد به منظور هماهنگی و بررسی مشکلات موجود و چالش های پیش رو و نیز مسائل پیرامون جذب و تامین اعتبارات در این استان تشکیل شد.

«سیف الله شاهمرادپور» نماینده نهاد ریاست جمهوری دراین جلسه به آخرین وضعیت طرح های سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی اشاره کرد و در مورد کیفیت بالای طرح ها، گفت: این کیفیت در طرح های سفر ریاست جمهوری به گونه ای مطلوب است که حتی اگر بخواهیم خانه ای برای خود بسازیم نیز شاید نتوانیم این مسائل را رعایت کنیم. وی به طرح فاز 2 پتروشیمی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: باتوجه به حجم عملیات بالاو اهداف مختلفی که در ابعاد ایجاد اشتغال زایی و درآمد سالانه می تواند این طرح ایجاد کند، پیشنهاد می شود طی نامه ای مستقل با امضای استاندار این طرح در یک جلسه خاص و ویژه که صرفا برای بحث پتروشیمی خواهد بود با حضور وزرای ذیربط مورد بررسی قرار گیرد تا هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

نماینده نهاد ریاست جمهوری در خصوص ساخت چهار هتل در استان که جزو مصوبات سفر بوده، گفت: باید این هتل ها که وعده ریاست جمهوری به مردم بوده در سریعترین زمان ممکن با حمایت های لازم به هدف نهایی خود برسد. «محمد حسین علی نیا» معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خراسان شمالی نیز دراین جلسه پیشرفت نسبتا قابل قبول طرح های سفر را مرهون همکاری و تلاش پیمانکاران دانست که با وجود پرداخت اندک مطالبات آنان بازهم طرح را براساس برنامه پیش برده اند. گفتنی است، دراین جلسه هر کدام از مدیران کل دستگاه های اجرایی که مصوبه ای در سفر ریاست جمهوری به استان داشتند نیز در مورد وضعیت پیشرفت طرح و مشکلات موجود مسائلی را مطرح کردند.