آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۴
بین الملل
۲۰

عقب نشینی معترضان عراقی از منطقه الخضراء

تظاهرکنندگان معترض در بغداد که عموما از حامیان جریان صدر هستند، از منطقه الخضراء بغداد خارج شدند؛ اقدامی که گردانندگان اعتراض آن را موقتی خوانده اند. همزمان جدیدترین انفجارها در منطقه سیدیه بغداد ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، تظاهرکنندگان عراقی عصر یکشنبه 24 ساعت پس از حمله به مقر پارلمان و در احترام به زائران امام موسی کاظم(ع) که برای برگزاری مراسم شهادت آن حضرت به عراق آمده بودند، از منطقه الخضراء در مرکز بغداد عقب نشینی کردند. کمیته مسئول سازماندهی تظاهرات اعلام کرد که تظاهرکنندگان پس از پایان مراسم عزاداری و با هدف اصلاح روند سیاسی بار دیگر به منطقه الخضراء باز خواهند گشت. این کمیته همچنین خواستار تجمع گسترده معترضان در روز جمعه شد. خروج تظاهرکنندگان معترض پس از صدور بیانیه از سوی کمیته سازماندهی اعتراضات وابسته به جریان صدر صورت گرفت و معترضان با سر دادن شعارهایی اعلام کردند که «به شکل مسالمت آمیز و از موضع قدرت و اقتدار» محل تظاهرات را ترک می کنند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که پل دو طبقه بغداد و میدان الحریه در مرکز این شهر بار دیگر بازگشایی شده و عبور و مرور وسایل نقلیه و خودروها در آن جریان دارد.

خبر دیگر اینکه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده درمسیر زائران شیعه دست کم 20 تن کشته و 32 زخمی بر جا گذاشت. این انفجار با یک خودروی بمبگذاری شده که توسط عامل انتحاری هدایت می شد در تقاطع الدرویش در منطقه السیدیه منفجر شد.