آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
ایران
۱۱

پایان 2 دهه دامداری در حریم درجه یک پاسارگاد!

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: دو دهه فعالیت دامداری در حریم درجه یک مجموعه جهانی پاسارگاد، اعتراض عمومی و مشکلات زیادی را برای بازدیدکنندگان این سایت تاریخی ایجاد کرده بود که فعالیت این دامداری متوقف شده است.

اخیرا صدور مجوز احداث و فعالیت یک کارخانه تولید رب و ترشی در حریم پاسارگاد خبرساز شده بود که هنوز از سرنوشت آن و مجازات خاطیان اطلاعی در دست نیست.

حمید فدایی دیروز در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: در این دو دهه تلاش زیادی برای تملک این دامداری انجام شد که سرانجام در ماه های پایانی سال گذشته، این دامداری که در فضایی به وسعت حدود 4000 مترمربع فعالیت داشت، به طور کامل در تملک اداره کل میراث فرهنگی استان فارس قرار گرفت.وی افزود: اجرای حکم تخریب ساختمان دامداری در حریم درجه یک در اختیار میراث فرهنگی فارس و پایگاه میراث جهانی پاسارگاد است. وی اضافه کرد: ساختمان این دامداری در محدوده شهر مادر سلیمان مرکز پاسارگاد قرار گرفته که اجرای حکم تخریب آن با همکاری عوامل اجرایی این شهر انجام می شود.

او ادامه داد: برنامه دقیق و مشخصی برای تغییر کاربری ساختمان دامداری در پاسارگاد مشخص نشده و به دلیل قرار گرفتن این ساختمان در حریم درجه یک محوطه میراث جهانی پاسارگاد، این محل به عنوان یک ظرفیت در کل مجموعه استفاده می شود.فدایی عنوان کرد: عمده کاربری ها در این حریم از نوع زراعی است و اگر بنا تخریب شود، به دلیل بودن در حریم درجه یک، اجازه ساخت و ساز جدید در محوطه نخواهیم داشت.