آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
ورزش
۱۴

تراکتور به دنبال شکار الهلال در عمان

آنچه در روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبالدوستان ایرانی جذابیت دارد، سرنوشت تیم های عربستانی است. شیشه عمر سه نماینده این کشور در دست نمایندگان فوتبال ایران است و بعد از هجمه ای که فدراسیون فوتبال عربستان علیه ایران راه انداخت، چیزی دلچسب تر از این نیست که شاهد حذف عربستانی ها از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

سوای کری میان فوتبالدوستان ایران و عربستان، حذف نمایندگان این کشور عربی در ادامه راه هم مسیر را با دو تیم ذوب آهن و تراکتورسازی هموارتر می کند، چراکه این دو تیم دیگر مجبور نیستند در مراحل حساس حذفی از امتیاز میزبانی صرف نظر کنند و در کشور ثالث به میدان بروند.

در همین چارچوب امروز و از ساعت 19 به وقت تهران، تراکتورسازی در عمان از تیم الهلال عربستان میزبانی می کند. این بازی برای نماینده کشورمان هیچ حساسیتی ندارد. تراکتورسازی با 12 امتیاز صدرنشینی خود را مسجل کرده، اما اگر بتواند الهلال را متوقف کند، این فرصت برای پاختاکور مهیا می شود که با پیروزی مقابل الجزیره امارات به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. در این گروه بعد از تراکتورسازی 12 امتیازی، الهلال با 8 و پاختاکور با 7 امتیاز دوم و سوم هستند و تیم الجزیره با یک امتیاز شانسی برای صعود ندارد.

الاهلی، دیگر نماینده عربستان هم امشب در خطر حذف شدن قرار دارد. آنها باید الجیش تیم صدرنشین گروه را شکست بدهند و امیدوار باشند العین امارات مقابل نسف قارشی ازبکستان برنده نشود، اما و اگرهای زیادی که شاید تحقق آن به این آسانی نباشد.