آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
صفحه آخر
۱۶

4 روش موثر برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از دغدغه های بزرگ بسیاری از افراد دنیا مشکل ریزش موست. به اندازه فراگیر بودن این مشکل نیز دارو و روش درمان در بازار وجود دارد، اما «ویلیام یاتس» چهار روش را برای درمان ریزش مو موثر می داند.

به گزارش فرارو، بایدها و نبایدهای فراوانی درباره راهکارهای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. برخی محصولات با تبلیغات گسترده و اغراق های عجیب، طرفداران زیادی پیدا می کنند، اما در عمل نمی توانند موجب درمان ریزش مو شوند.

به عقیده ویلیام یاتس، متخصص ترمیم مو تنها چهار روش برای جلوگیری واقعی از ریزش مو (و یک راه برای رشد مجدد موها) وجود دارد.

پروپشیا یا فیناستراید: قرصی تجویزی است که با مسدود کردن هورمون کچلی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

روگین یا ماینوکسیدیل: یک مایع یا فوم موضعی است که باعث ضخیم شدن مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

درمان نور لیزر: نور قرمزی که به منظور تحریک رشد مو در فولیکول های مو شده و تورم آن را کاهش می دهد و در مجموع به سلامت موها کمک می کند.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت: تزریق خون غنی شده با پلاکت در پوست شخص، یکی دیگر از راه های جلوگیری از ریزش موست. یاتس بر این نظر است که این خون غنی شده وارد فولیکول ها شده و از ریزش موها جلوگیری می کند و باعث تحریک رشد موها می شود.

اگر پای تبلیغات تلویزیونی بنشینید یا مجله ها و سایت های سلامت را مرور کنید، خواهید دید که محصولات بی شماری وجود دارد که ظاهرا می تواند باعث رشد موها شود، اما حقیقت این است که تنها همین چهار روش (که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده) می تواند واقعا به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کند.

وی همچنین توصیه می کند زیاد به ویتامین های مکمل مانند بیوتین برای برطرف کردن مشکل ریزش مو تکیه نکنید؛ چراکه این مکمل ها نه فایده ای دارند و نه ضرری بنابراین مصرف آنها بیهوده خواهد بود.