آرشیو دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۷
سیاسی
۲

نوبخت؛ شنونده انتقادات اقتصادی منتخبان مجلس

منتخبان مجلس دهم در دومین روز همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها در جلسه ای با محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت به طرح دغدغه ها و سوال هایشان پرداختند که از جمله آنها لزوم کاهش ساعت کار اداری در ماه مبارک رمضان و بررسی برنامه ششم در مجلس دهم بود.

در همایش دیروز وزیر تعاون، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و رئیس دیوان محاسبات کشور به همراه محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان در جمع منتخبان مردم سخنرانی کردند که پس از آن آخرین سخنران جلسه، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.

نوبخت بعد از بیان نظراتش در مورد راهکارهای اجرای برنامه ششم توسعه، با انتقاد شدید برخی منتخبان نسبت به عملکرد اقتصادی دولت مواجه شد و اولین منتقد حشمت الله فلاحت پیشه، منتخب مردم اسلام آباد غرب بود که با انتقاد از عدم ارائه لایحه ای مستقل در خصوص برنامه ششم توسعه، پرسید دولت چه برنامه مشخصی در قالب برنامه ششم برای حل مشکلات دارد؟

یکی از منتخبان زن مجلس دهم نیز به نوبخت گفت با توجه به این که ماه مبارک رمضان در پیش است، لازم است ساعات اداری کاهش پیدا کند، چون ماه رمضان در ماه گرم سال قرار دارد و کشورهای اسلامی این کار را انجام می دهند.

منتخب الیگودرز نیز در اظهاراتی از نامه 104 نفر از منتخبان به علی لاریجانی، رئیس مجلس نهم و در خواست برای بررسی برنامه ششم در مجلس دهم خبر داد.

پاسخ های نوبخت

در ادامه، محمدباقر نوبخت با دفاع از عملکرد اقتصادی دولت تاکید کرد تورم به زیر 10درصد کاهش یافته و رشد اقتصادی منفی به رشد مثبت تبدیل شده است. وی با انتقاد از ایجاد تشکیک در آمارهای اقتصادی دولت گفت: رئیس مرکز آمار برای ارائه گزارش دقیقی درخصوص آمار و ارقام به مجلس خواهد آمد.

معاون رئیس جمهور همچنین قول مساعد داد که اگر مجلس بخواهد برای تبادل نظر در همان روزهای ابتدایی مجلس دهم در بین منتخبان حاضر خواهد شد.