آرشیو پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۱
اجتماعی
۴

حافظی: گزارش مالی شهرداری تهران در شورای شهر بررسی می شود

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، خواستار شفافیت در اعلام و انتشار گزارش عملکرد مالی شهرداری تهران شد و از بررسی این گزارش در شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین رحمت الله حافظی عصر روز سه شنبه در نشست «تقدیر فساد، تشییع تولید» که در دانشکده اقتصاد در جمع دانشجویان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید سیستم به گونه ای باشد که اگر مدیری خطای مالی داشت احساس امنیت نکند و نگران شود، افزود: باید شفافیت مالی بازدارنده خطاهای مالی باشد، اگر مدیری بداند برای خطای مالی اش باید پاسخگو باشد دیگر جسارت مفسده مالی از بین می رود. متاسفانه مخفی نمودن مفسده های مالی مدیران در چند دهه اخیر، مفاسد را بیشتر کرده است.

حافظی گفت: در شورای شهر گزارش حسابرسی های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران در حال بررسی است. سال گذشته تعدادی از این گزارشات از طریق رسانه ها در اختیار شهروندان قرار گرفت اما امسال برای ممانعت از انتشار این گزارشات، روی گزارشات مهر محرمانه زده شد تا مبادا این آمار و اطلاعات در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه مخفی کردن اطلاعات مالی دستگاه ها و مدیریت شهری از مردم کاملا اشتباه است، تاکید کرد: برخورد با متخلف و قاطعیت در این راه باید در کشور به سنت تبدیل شود تا هیچ مدیری نتواند فساد مالی ایجاد کند. بدون شک مخفی کردن، آسیب زا است و اعتماد عمومی را سلب می کند. به شفاف سازی اعتقاد کامل داریم. ممکن است یک مدیر با تحکم و قلدری مجموعه ای را مدیریت کند اما به مجرد رفتن او از آن مجموعه تمامی موارد مالی افشا می شود زیرا با فعالیت شبکه های اجتماعی دیگر نمی توان این انحرافات و خطاها را مخفی نگه داشت. وی همچنین گفت: تعداد شکایت های موجود در دیوان عدالت اداری از شهرداری تهران قابل ملاحظه است. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بابیان اینکه برای جلوگیری از فساد موجود در شهرداری تهران باید زیرساخت های الکترونیکی شدن خدمات فراهم شود، افزود: متاسفانه فساد در بدنه شهرداری تهران وجود دارد این فساد با تغییر رویه مدیریتی قابل حل است.