آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
جامعه
۷

کاشت درختی به پاس سلامتی

جشن درختکاری بیماران بهبود یافته از بیماری سرطان جشن تغییر باور مردمی است که تصور می کنند این بیماری شکست ناپذیر است. 24 اردیبهشت ماه دومین جشن درختکاری به همت خیریه بهنام دهش پور با حضور 30 نفر از بیمارانی که در جنگ با بیماری سرطان بهبودی کامل خود را به دست آورده بودند در پارک ملت تهران برگزار شد و آنها به شکرانه این سلامتی درخت کاشتند.

مریم فرهمند روزنامه نگار و یکی از کسانی که توانست با قدرت بیماری سرطان را شکست بدهد پس از کاشت درخت در گفت و گو با «ایران» با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم نشاندن بذر امید در دل بیمارانی است که به سرطان دچار شده اند گفت: کسانی که به بیماری سرطان مبتلامی شوند علاوه بر هزینه های سنگین درمان و دارو باید با عوارض ناشی از این بیماری مبارزه کنند.

وی ادامه داد: موسسه خیریه بهنام دهش پور در جهت حمایت از این بیماران بخشی از هزینه های دارویی این بیماران را تامین می کند و همه این موارد در مددکاری این موسسه ثبت می شود. بیمارانی که بعد از مدتی با موفقیت بر سرطان غلبه می کنند و سلامتی شان را به دست می آورند به پاس این سلامتی درختی می کارند. فرهمند با اشاره به اینکه سال گذشته جشن درختکاری بیماران بهبود یافته از سرطان در پارک طالقانی برگزار شد ادامه داد: امسال نیز 30 نفر از کسانی که سرطان را شکست داده بودند روز جمعه در پارک ملت درخت کاشتند. در این برنامه که خانواده ها نیز حضور داشتند هر یک از بیماران بهبود یافته که در میان آنها زنان و کودکان نیز وجود داشتند با مدال هایی که به گردن انداخته بودند و روی آن نوشته شده بود من قهرمانم درختی به یادگار کاشتند تا علاوه بر اینکه به همه نشان بدهند مانند درخت استوار هستند به بیماران مبتلابه سرطان ثابت کنند که آنها نیز می توانند با تحمل مراحل سخت شیمی درمانی و رادیوتراپی و بالابردن روحیه بر این بیماری غلبه کنند.