آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
جهان
۲۰

دکه

چاینا دیلی (چین): در پی تنش های دریایی اخیر بین پکن و واشنگتن، مقامات ارشد نظامی چین و امریکا از طریق ویدئو کنفرانس با هم گفت وگو کرده و خواستار مدیریت اختلاف نظرها و دستیابی به راهکارهای سازنده برای کنترل خطرات در دریای جنوبی چین شدند. هفته گذشته با ورود ناو امریکا به آب های دریای جنوبی چین، تنش دریایی دو کشور بالاگرفت.

گاردین (انگلیس): صادق خان، شهردار مسلمان لندن در مصاحبه مفصلی با روزنامه گاردین، به اعضای حزب کارگر توصیه کرد با حفظ اتحاد بر پیروزی بر محافظه کاران متمرکز شوند. وی همچنین با تاکید بر سیاست های اتخاذ شده از سوی تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس، حمایت خود را از پیروی از استراتژی بلر اعلام کرد.

پاک بنکر(پاکستان): نواز شریف نخست وزیر پاکستان در گفت و گو با وایی ییین معاون مدیر شرکت علوم فضایی و صنعتی چین از کمک های فوق العاده پکن در تولیدات صنایع دفاعی و فضایی اسلام آباد قدردانی و رضایتش را از تعاملات دو جانبه پکن و اسلام آباد در حوزه تولیدات دفاعی اعلام کرد و گفت: این همکاری می تواند در دیگر حوزه ها نیز در آینده تقویت شود.

حریت دیلی نیوز (ترکیه): رهبران حزب جمهوریخواه خلق در ادامه تلاش برای مقابله با تصویب لغو مصونیت پارلمانی، اقدام به ارسال نامه به رهبران اروپایی کردند. در این نامه آمده است حکومت ترکیه با این اقدام در تلاش برای خارج کردن مخالفان سیاسی از داخل پارلمان است. در صورت تصویب این قانون حزب حاکم به صورت انحصاری قدرت را در دست خواهد گرفت.