آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
جهان
۲۰

دو خط خبر

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا60 روز حالت فوق العاده در این کشور اعلام کرده و علتش را «توطئه هایی در داخل ونزوئلاو تلاش های امریکا و کشورهای عضو اوپک برای سرنگونی دولت کاراکاس» دانسته است. اپوزیسیون ونزوئلانیز به دنبال برکناری رئیس جمهوری خود هستند.

تنها یک روز پس از انتصاب میشل تمر به عنوان رئیس جمهوری موقت برزیل، پایگاه افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد، وی «خبرچین سفارت امریکا» بوده و اطلاعات سیاسی برزیل و سایر کشورهای امریکای جنوبی را به دیپلمات‎های امریکایی منتقل می‎کرده است.

کره شمالی قایق بادبانی الفین را که سرنشینان آن جمعی از ورزشکاران روسی منطقه پریموریه در استان ولادی وستوک بودند، توقیف کرد.

ارتش یمن با صدور بیانیه ای از بازداشت 250 عنصر تکفیری القاعده در استان حضرموت خبر داد. از سوی دیگر، جنگنده های عربستان کماکان به هدف قرار دادن مناطق مسکونی در استان صنعا ادامه می دهند. جان کری وزیر خارجه امریکا نیز در دور جدید سفرهای منطقه ای خود امروز در جده با مقامات ارشد عربستان دیدار خواهد کرد.

سازمان ملل اعلام کرد آماده اعزام تیمی از کارشناسان به ترکیه برای انجام تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در عملیات های دولت ترکیه علیه پ. ک. ک است.

وزارت خزانه داری امریکا تحریم هایی را علیه عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی اعمال کرد.

روزنامه دیلی تلگراف طی گزارشی از احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی در صورت حمله نیروهای امنیتی به شهر موصل خبر داد.